Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Φωτοβολταικα Πάνελ και Εγγύηση Απόδοσης - & Εγγύηση Προιόντος

Ο κανόνας για τις εγγυήσεις για τα φωτοβολταικά πλαίσια είναι 5-10 χρόνια για το προιόν, 10 χρόνια για το 90% της απόδοσης και 25 χρόνια για το 80% της απόδοσης.

Το τελευταίο έτος είδαμε πολλές εταιρίες να επεκτείνουν τις εγγυήσεις τους είτε γιατί βελτίωσαν την τεχνολογία και τον τρόπο παραγωγής τους είτε γιατί θέλουν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, είτε γιατι ελαστικοποίησαν τα επίπεδα αποδοτικότητας των πανελ!

Γιατί οταν ρωτάς τους εγκαταστάτες για λεπτομέρειες των εγγυήσεων και τον τρόπο που υλοποιούνται σου απαντούν "μην ανησυχείς γι'αυτά",
" δεν εχει συμβεί ποτε", "είναι απο τις μεγαλύτερες εταιρίες, ξέρουν αυτοί" ;

Κατα πόσο οι εγγυήσεις για τα φωτοβολταικά πλαισια ισχύουν? Ποια ειναι τα ψιλά γράμματα των εταιριων; υπάρχουν παγίδες; τί πρέπει να προσέξετε; μπορείτε να μεριμνήσετε ; πόσο εύκολα μπορείς να ενεργοποιήσεις τα δικαιώματα της εγγύησης;


Η ΑΟΡΙΣΤΙΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ

Δυστυχώς οι εγγυήσεις αυτές έτσι όπως αναγράφονται , είναι πολύ γενικές και αόριστες για τους κατασκευαστές και δεν προσφέρουν πλήρη προστασία στους καταναλωτές.

Από τη μία οι εγγυήσεις για τα φωτοβολταικά πλαίσια γράφουν ξεκάθαρα τις υποχρεώσεις του αγορατή, όχι όμως των ίδιων των εταιριών.
Από την άλλη οι εταιρίες διατηρούν ταυτόχρονα το δικαίωμα να μην αποδεχτούν ένα αίτημα αντικατάστασης και όλες σχεδόν διατηρούν το δικαίωμα επιλογής του τρόπου αποζημίωσης! Δηλαδή μπορούν να επιλέξουν άν θα σας δώσουν νέο πανελ, χρηματική αποζημείωση ή αποζημείωση βάση μείωση απόδοσης.

Παραθέτω χαρακτηριστικό κείμενο της εγγύησης
χχχ εταιρία  will at its sole option, either
(a) repair the defective module(s);
(b) replace such loss in power by replacing the defective MODULE(s); or
(c) refund the CUSTOMER the percentage of the corresponding loss at the historical purchasing cost of the defective MODULE(s)

ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ;
Οταν λένε οι εταιρείες οτι εγγυώνται για το 90% ή το 80% σε ποιές συνθήκες; Με τι θερμοκρασία, ταχύτητα ανέμου, ac/dc, με τι ακτινοβολία?
Η εξέταση του πάνελ για να βεβαιωθεί η απόδοση θα γίνει σύμφωνα με IEC60904 λέει ένας γνωστός κατασκευαστής.
Αυτό ομως είναι αρκετό ; Λαμβάνονται υπόψιν οι αποδόσεις των φωτοβολταικών πανελ στο συγκεκριμένο σπίτι/χωράφι; Τί γίνεται άν το πανελ επιστραφεί ώς σωστό και λειτουργικό;

Και πως μπορείς εσύ να αποδείξεις οτι υπάρχει μείωση απόδοσης; και το χάσιμo της απόδοσης μεχρι να το καταλαβεις οτι εχεις πρόβλημα; Ήδη ξέρουμε οτι υπάρχει διαμάχη και αμφισβήτης για το πως μετριέται η απόδοση ενός πάνελ (δες αναρτηση για ποιοτικά πανελ και αξιολόγηση αυτών).

Ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ 
Σύμφωνα με τις εγγυήσεις των φωτοβολταικών πανελ, άν συμβεί κάποιο πρόβλημα στο φωτοβολταικό πανελ και χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε την εγγύηση, θα πρέπει να συσκευάσετε και να αποστείλετε το φ/β πάνελ με δικό σας κόστος. Δηλαδή κόστος του πελάτη.

Ακόμα και όταν οι εταιρίες θα ελέγξουν με τα τεστ τους το φωτοβολταικό πανελ, ο αγοραστής θα επωμιστεί το κόστος. Μπορεί δηλαδή να χρειαστεί να πληρώσετε καμμια 250 ευρώ για την αντικατάσταση ένος πάνελ. Για αποστολή που; στην Ευρώπη; ή στην Κίνας
Και το οποίο πανελ κοστίζει πόσο ώς αγορά ? 200 ευρώ, 300 ευρώ; άντε 350-400 ευρώ! Είναι δυνατόν;

Και το κόστος της επανεγκατάστασης; Δεν λένε τίποτα...

Παραθέτω χαρακτηριστικό κείμενο της εγγύσης

The LIMITED WARRANTIES do not cover any transportation charge, customs clearance or any other costs for return of the MODULES to ΧΧΧΧ, or for reshipment by ΧΧΧ of any repaired or replaced MODULES (except in the case of repaired or replaced MODULES subject to a valid claim under the Limited Product Warranty), or any costs associated with installation, removal or reinstallation of the MODULES.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Τον Ιούλιο του 2011,σύμφωνα και με το photon magazine,  ο οργανισμός προστασίας καταναλωτή της Γερμανίας (Consumer Advocacy Center NRW) είχε στείλει προιδοποιήσεις  σε 5 εταιρίες κατασκευαστών πλαισίων (μεταξύ των οποίων είναι και κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής πλαισίων όπως τις Γερμανικές Solarworld, Bosch αλλά και τις  Υingli, Trina, Mitsubishi) για να ξαναδούν και να τροποποιήσουν τους όρους τους. 

Κάποιες εταιρίες θα κάνουν αλλαγές, κάποιες άλλες δεν απάντησαν. Κάποιες υποθέσεις είναι στο δρόμο των δικαστηρίων.


Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ;;;
Δεν θα έπρεπε και οι δικοί μας οργανσιμοί να δραστηριοποιηθούν για αυτό; Τι κάνουν οι ενώσεις και οι σύλλογοι; Γνωρίζουν για τους όρους;

Το θέμα είναι να αλλάξουν οι οροι προς όφελος του καταναλωτή και να ισχύουν βέβαια και αναδρομικά , για αυτούς που έχουν ήδη κανει την εγκατάσταση.

2 σχόλια:

  1. δε κατάλαβα.Θα πληρώσω εγώ για χαλασμένο πάνελ; Είμαστε σοβαροί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειμαστε σοβαροι σιγουρα!! καποιες εταιριες βεβαια απο τοτε που εχει γινει η δημοσίευση , αν το πανελ δουν οτι εχει βλαβη λογω υπαιτιότητας δική τους, δεν σου χρεώνουν τα μεταφορικά εκ των υστέρων βεβαια. Η LDK μάλιστα, αφαίρεσε ολα αυτα τα κρυφα σημεία προς οφελον του καταναλωτή τον Ιουνιο του 2012 Δες αναρτηση σχετική :http://fotoboltaika.blogspot.com/2012/06/eggyhsh-fotovoltaikon-panel-poy-aksizei.html. Την εμπιστεύεσαι την LDK ομως με ολα αυτα που ακουγονται για την εταιρια;;

      Εχουμε να δουμε πολλα, οταν αρχίσουν να εχουν μείωση απόδοσης τα πανελ

      Διαγραφή

Σχολιασε , πες τη γνωμη σου, τι περιμενεις;;
Ισως ολοι μαθουμε κατι ...

Οποια σχόλια ειναι υβριστικά θα κοβονται, όπως επίσης οσα σχόλια δεν συμβάλουν στην συζήτηση και ενημέρωση. Ευχαριστώ