Τρίτη, 1 Απριλίου 2014

Η τελευταία απαντηση της Ευρωπαικής Επιτροπής για τις Αλλαγές στις Ταρίφες στα φ/β

Μετα από αλλεπάληλη επικοινωνία με την Ευρωπαική Επιτροπή , όπως είχαμε δεί και σε προηγούμενη αναρτηση ο Κος Δανίκας -επενδυτής φ/β- έλαβε την επίκαιρη απάντηση της Ευρωπαικής Επιτροπής με ενδιαφέρουσα τοποθέτηση! Δεν ξερω πως μεταφραζεται νομικα οτι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ κυβέρνηση ειναι υπεύθυνη  ηλιος

  Αγαπητέ Κύριε Δανίκα , 

Σας ευχαριστούμε για το μήνυμά που στείλατε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή , σχετικά με τις πρόσφατεσ μεταρρυθμίσεις στα συστήματα υποστήριξης για έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα.

  
Επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι κατανοώ πλήρως τις ανησυχίες σας σχετικά με τις επιπτώσεις των μεταρρυθμίσεων στο πρόγραμμα στήρηξις, πάνω στο γενικότερο κλίμα των επενδύσεων σε έργα απε στην Ελλάδα . Όπως γνωρίζετε , η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημοσίως και κατ 'επανάληψη εκφράσει ανησυχίες σχετικά με οποιαδηποτε εθνικά μέτρα αλλάζουν αναδρομικά τις οικονομικές συνθήκες των υφιστάμενων επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας , καθώς απειλούν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη του επενδυτή εμπιστοσύνη για χρονικό διαστημα μεγύτερο  του ίδιου του μέτρου .

 Αν και οι αλλαγές αυτές είναι ανεπιθύμητες , θα πρέπει να αναγνωριστούν και οι μεγάλες οικονομικές δυσκολίες που έχουν προκύψει και εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι ελληνικοί χρηματοοικονομικοί λογαριασμοί,  συμπεριλαμβανομένου του τομέα της ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο , έχει προκύψει η ανάγκη να αντιμετωπιστούν με ένα δομικό τρόπο το μεγάλο έλλειμμα στο λογαριασμός των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας .

Ενώ οι επενδύσεις στις τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα έχουν υπερ-αποζημιωθεί (οvercompensated- παραπανω απο το κανονικό)  δημιουργώντας αδικαιολόγητα ενα ενδεχομένως βάρος στο δημόσιο τομέα και της κοινωνίας γενικότερα, έχει καταστεί προφανές ότι οι αποζημιώσεις αυτές θα πρέπει να επανέλθουν σε ένα αποδοτικό επίπεδο κόστους (cost efficient level) ώστε  να σταθεροποιηθεί το σύστημα , μέσα από μέτρα, τα οποία , ωστόσο  διατηρούν ένα συνολικά θετικό επενδυτικό κλιμα. 


Πρέπει επίσης να αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα είναι σήμερα σε καλό δρόμο για την επίτευξη του εθνικού στόχου της ανανεώσιμης ενέργειας του 18% μέχρι το 2020 οπως καθορίζεται στην οδηγία 2009/28/ΕΚ για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα ήταν 15,1% το 2012, πάνω από την ενδεικτική πορεία ορίζοντα της οδηγίας  (9,1% για το 2011 - 2012).

Εχωντας στο μυαλό μας αυτό το ιστορικό πλαίσιο , και σύμφωνα με τους στόχους του προγραμματος της οικονομικής προσαρμογής που βασίζεται η χρηματοδοτική στήριξη που λαμβάνει η  Ελλάδα από το 2010 , οι  Ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη του χρέους στολογαριασμό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το τέλος του 2014 .

Στο πλαίσιο αυτό , η Επιτροπή έχει ενημερώσει τις αρχές ότι οι προσαρμογές αυτέςθα πρέπει να γίνουν χωρίς να θέτετε σε κίνδυνο η οικονομική βιωσιμότητα των υφιστάμενων έργων. Ως εκ τούτου , θα πρέπει να ληφθούν μόνο τα μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση της υπερβολικής και απροσδόκητης κερδοφορίας στις περιπτώσεις μόνο εκείνες όπου οι τιμές δεν είχαν ήδη προηγουμένως  ρυθμιστεί σε ανταγωνιστικά επίπεδα . Η δέ μεταρύθμιση δεν πρέπει να έχει υπερβολική επιβάρυνση για τους καταναλωτές . Προκειμένου να εξασφαλιστεί  oτι οι  μεταρρυθμίσεις αυτές θα έχουν διάρκεια (lasting reforms), η Επιτροπή κάλεσε επίσης την ελληνική κυβέρνηση να υπάρξει στενή διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη της αγοράς κατά το σχεδιασμό των μέτρων για τη μεταρρύθμιση .

 Επιπλέον , η Επιτροπή έχει προσφέρει επίσης την υποστήριξη της στην ελληνική κυβέρνηση στην προσπάθεια της να μεταρρυθμίσει βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα το νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο των με την παροχή τεχνικής βοήθειας .

 Επιτρέψτε μου όσον αφορά αυτό το πλαίσιο να τονίσω ότι , σύμφωνα με την αρχή της επικουρικότητας (subsidiary principle) , η ελληνική κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για τον προσδιορισμό τoυ πλέον καταλληλότερου τρόπου για την επίτευξη των προαναφερθέντων επείγοντων στόχων, συμπεριλαμβανομένου του να αποφασίζει πώς θα μοιράζονται οι  προσπάθειες προς την σταθεροποίηση του Ελληνικού λογαριασμού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας .

 Αντιλαμβανόμαστε ότι οι ελληνικές αρχές έχουν αποφασίσει να μειώσουν τις ταρίφες μέσω ενός νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση , και ότι πρόθεσή τους είναι να συμμετάσχουν ολοι οι παίκτες-επενδυτές του τομέα αυτου στην προσπάθεια της  μεταρρύθμισης , συμπεριλαμβανομένων των νοικοκυριών που είχαν επενδύσει στα φωτοβολταικά στις στεγες τους. 

 Τούτου λεχθέντος , σας ευχαριστώ για τις πληροφορίες που μας έχετε παράσχει και επιτρέψτε μου νανα σας διαβεβαιώσω ότι παρακολουθούμε τα θέματα αυτά εκ του σύνεγγυς και σε συνεννόηση με τηνΕλληνικές αρχές . 

Παρακαλώ σημειώστε ότι με τη σημερινή επιστολή, η Επιτροπή κρίνει ότι απαντά και στις προηγούμενες επιστολές σας σχετικά με το θέμα , στο μέτρο του δυνατού , στις νόμικες ανησυχίες . Ως εκ τούτου , θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι η Επιτροπή μπορεί να διακόψει κάθε μελλοντική αλληλογραφία μαζί σας για το θέμα αυτό . 

Με εκτίμηση .
Paula Marques Abreu

Για να δείτε το pdf

6 σχόλια:

  1. Κοινώς ότι γουστάρουμε κάνουμε, όπως μας συμφέρει ερμηνεύουμε! Καλή και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή!

    Ερώτημα σχετικά με την "ίση" επιβάρυνση...

    τι έσοδα έχει στην 25ετία ένα φωτοβολταϊκό 10άρι, που λειτούργησε πριν το Β τρίμηνο του 2011, με τιμή κιλοβατώρας 55 λεπτά, με κόστος κατασκευής 40.000 ευρώ και τι ένα 10άρι του Β τριμήνου του 2012 με κόστος κατασκευής 25.000 ευρώ και τωρινή τιμή 38,5 λεπτά;

    Με γρήγορους υπολογισμούς που έχω κάνει η διαφορά στην 25ετία είναι χαοτική, με αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω προς όφελος των παλιών φωτοβολταϊκών! Γιατί συμβαίνει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. όσο πιο λίγα πληρώνουν σε μας .....τόσα πιο πολλά θα μείνουν για να πάρουν αυτοί....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν καταλαβαίνω τι θα θέλαμε να ακούσουμε από την Επιτροπή Ενέργειας, η ουσία είναι ότι τα μέτρα που πάρθηκαν είναι απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, δεν πρέπει να επηρεάζεται η βιωσιμότητα στις υπάρχουσες συμβάσεις και ότι η επιτροπή λειτούργησε συμβουλευτικά και δεν συναποφάσισε στη λύση . Δεν μπορεί να μας πει η Επιτροπή, ναι έχετε δίκιο γιατί δεν είναι Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ούτε Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν είναι δουλειά της να βγάζει αποφάσεις. Αυτό που μας λέει είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για τον τρόπο που θα επιλέξει ως τον πιο κατάλληλο για να επιλυθεί το ζήτημα, δεν αναφέρει πουθενά ότι συμφωνεί με αυτόν τον τρόπο.
    Η εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου αναφέρει ότι το ΥΠΕΚΑ ζήτησε μελέτη από την Task Force για τις ΑΠΕ, δεν γνωρίζουμε τι αναγράφει αυτή η μελέτη και πως χρησιμοποιήθηκε από το ΥΠΕΚΑ.
    Η συνέχεια τώρα είναι ότι κάποιες εταιρίες μας ενημέρωσαν χθές το βράδυ ότι έστειλαν mail προς την Πρόεδρο της Επιτροπής και ασκούν πίεση π.χ
    1) ότι το νομοσχέδιο επιτρέπει νέα είσοδο ΑΠΕ ειδικότερα και φωτοβολταϊκών παρότι η Επιτροπή αναγνωρίζει την υπερκάλυψη των ενδιάμεσων στόχων,
    2) από την στιγμή που δεν συναποφασίσατε ως Επιτροπή και "ρίχνετε" την ευθύνη στην Ελληνική κυβέρνηση καταλαβαίνουμε ότι παραμένετε σταθεροί στις βασικές ενωσιακές αρχές,
    3) "δημιουργώντας αδικαιολόγητα ενα ενδεχομένο βάρος στο δημόσιο τομέα και της κοινωνίας γενικότερα" δεν καταλαβαίνουμε πως αποδεικνύεται ως γεγονός αυτή η υπόθεσή σας καθώς το έλλειμα δεν αναγράφετε στον Κρατικό προϋπολογισμό όπως επίσης η επιβάρυνση της κοινωνίας είναι συμφωνημένη από όλους τους συμβαλλόμενους στην Μνημονιακή Σύμβαση του 2013. Οπότε θεωρούμε ιδιαίτερα "προβληματική" στην βάση της αυτή την υπόθεση.
    4) οι υπόλοιπες μνημονιακές υποχρεώσεις καλύπτονται από την συγκεκριμένη νομοθεσία??
    Πραγματικά είμαι πεπεισμένος ότι ο βασικός στόχος της επιστολής που προσυπογράψαμε αρχίζει και "συμβαίνει", οι εταιρίες πλέον αντί να μεμψιμοιρούν ασκούν έντονη κριτική και πιέζουν πλέον στην Ευρώπη και όχι στην "τριτοκοσμική" Ελλάδα!!
    Ελπίζω και άλλες εταιρίες να ενεργοποιηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοι φιλοι, τριτοκοσμικες ειναι οι αποδοσεις 43% irr σε ενα κοινο λογαριασμο !!!!! τριτοκοσμικη ειναι η πολιτικη αδιαφορια που το επετρεψε, και στην Αριανη διακαιοσυνη να παμε, θα ακουσουμε τα ιδια !!!! οσο ποιο γρηγορα το καταλαβετε, τοσα περισσοτερα εξοδα σε δικηγορους θα γλυτωσουμε !!!! ΥΠΗΡΞΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΛΙΓΩΡΙΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακουστε, ακουστε φιλοι μου διαλογο !!!!!!'

    sakis m.2 Απριλίου 2014 - 12:41 π.μ.
    εγω εχω αγροτικο 100κβ και εχω παρει δανειο 100.000 (για εργο 185000) με επιδοτουμενο επιτοκιο (γυρω στο 4.5 %) ξερει κανεις σε ποια κατηγορια ειμαι???? πως να υπολογησω αν ειναι το 20% του κοστους κτλ?

    Και ο αλλος του απαντα !!!!!!!!!!!

    ilias t2 Απριλίου 2014 - 9:43 π.μ.
    Εαν το δάνειο είναι δεκατετές η επιδότηση 4,5 μονάδω αντισοιχεί δε 23.500€ οπότε υπολείπεται του 20% της συνολικής επένδυσης άρα ανήκεις στην κατηγορία ΧΕ. Για να φτάσεις στην κατηγορία ΜΕ πρέπει να επιδοτηθείς με 37.000€ που σε δάνειο 100.000 προϋποθέτει 15ετή διάρκεια ( με το ίδιο επιτόκιιο φυσικά). Αρα και με 14 χρόνια δάνειο είσαι εντάξει.

    Αίας2 Απριλίου 2014 - 1:23 μ.μ.
    ΔΗΛΑΔΗ ΡΕ ΞΕΦΤΙΛΕΣ !!!! ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ , 185.000 !!!!!!! ΤΟΥ ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ !!!!!! ΤΕΛΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ !!!! ΜΗΝ ΕΙΝ΄ΟΙ ΚΑΜΠΟΙ, ΜΗΝ ΕΙΝ΄ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιασε , πες τη γνωμη σου, τι περιμενεις;;
Ισως ολοι μαθουμε κατι ...

Οποια σχόλια ειναι υβριστικά θα κοβονται, όπως επίσης οσα σχόλια δεν συμβάλουν στην συζήτηση και ενημέρωση. Ευχαριστώ