Εχει ήδη 2000 μέλη! Εντυπωσιακό. Ξυπνά ο γίγαντας του συλλόγου των φωτοβολταικών- ελπίζωντας να γίνει και ο εφιάλτης τους! Συγχαρητήρια και συνεχίστε Δυνατά με ενέργειες ... ηλιος
Ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΩΝ 36.000 ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ
ΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β
Ο πρόσφατος
Νόμος 4254 δεν αφήνει αδιάφορους τους ιδιοκτήτες οικιακών φωτοβολταϊκών (Φ/Β) -
αντίθετα η πολυπληθής ομάδα ζει τη δικιά της αγωνία και ετοιμάζει την αντεπίθεσή της στις παράλογες αποφάσεις
της κυβέρνησης. Μια εβδομάδα σχεδόν μετά τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, την
Τρίτη 15/4 πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα στην Αθήνα και στη
Θεσσαλονίκη
συναντήσεις μελών του Πανελλήνιου Συλλόγου Φ/Β Στέγης (www.oikopv.gr), όπου μόλις τις τελευταίες τρείς εβδομάδες έχουν εγγραφεί
2000 μέλη. Η προσέλευση ήταν μεγάλη και συναντήσεις προγραμματίζονται και σε
άλλες πόλεις. Παράλληλα εθελοντές ενημερώνουν τον κόσμο πόρτα-πόρτα.
Ο σύλλογος
ιδρύθηκε αποκλειστικά από ιδιοκτήτες οικιακών Φ/Β, όπου το κύριο επάγγελμα τους
δεν έχει καμία σχέση με τα Φ/Β. Δεν αποκλείονται εγκαταστάτες και επαγγελματίες
παραγωγοί από το να εγγραφούν μέλη, αλλά δεν μπορούν να συμμετέχουν στο Δ.Σ.
και να εκπροσωπούν το Σύλλογο. Με τον περιορισμό αυτό επιδιώκεται να
διασφαλιστεί μακροπρόθεσμα ο χαρακτήρας του Συλλόγου και τα συμφέροντα των
ιδιοκτητών Φ/Β Στέγης αποκλειστικά. Η συνεργασία βεβαίως με τους υπόλοιπους
συλλόγους Φ/Β είναι επιθυμητή.
Σε αυτές τις
πρώτες συναντήσεις δεν προσκλήθηκε κανένας πολιτικός. Ωστόσο στην Αθήνα
παραβρέθηκε η Βουλευτής της ΝΔ κ. Τάνια
Ιακωβίδου η οποία και υπέστη τις αντιδράσεις των παρευρισκομένων για την
πρόσφατη ψήφο της στο πολυνομοσχέδιο. Ο Σύλλογος ωστόσο επιδιώκει την
ενημέρωση των βουλευτών όλων των κομμάτων, αλλά λαμβάνει υπόψη του μόνο τις
πράξεις τους και όχι τους λόγους τους. Στις συναντήσεις συμμετείχαν και νομικοί όπου έδιναν επεξηγήσεις για τον επικείμενο
νομικό αγώνα. Συμπερασματικά:
-
Αίτημα όλων να
δημιουργηθεί ένας ισχυρός σύλλογος από ιδιοκτήτες οικιακών φ/β.
-
Πρόθεση όλων να
συμμετέχουν στο νομικό αγώνα.
-
Διάθεση όλων να
ενημερώσουν και άλλους ώστε να … ξυπνήσει ο γίγαντας των 36.000 νοικοκυριών.
Εκ
μέρους του Συμβουλίου του Πανελλήνιου Συλλόγου Φωτοβολταϊκών Στέγης
Φιλοποίμενος
43 Πάτρα, κιν.6974.436.031, oikopv@gmail.com,
http://www.oikopv.gr
Συγχαρητήρια για την κίνησή σας. Ο τομέας των οικιακών Φ/Β, με τις ιδιαιτερότητες (νομικές και ουσιαστικές) που παρουσιάζει πρέπει να κινηθεί μαζικά και αυτόνομα, ώστε να αναδειχθούν οι συγκεκριμένες διαστάσεις της περίπτωσης προς κάθε κατεύθυνση (δικαστική, πολιτική, τραπεζική, κλπ). Καλή επιτυχία στον αγώνα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλης Τριαντάφυλλος
Δικηγόρος
"ΠΑΝΤΕΛΑΙΟΣ - ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ"
Κυρ Τριαντάφυλλε άντε αλλού να πουλήσεις ελπίδα... Σας βαρεθήκαμε παλιοτενεκέδες, όλα για την προμήθεια κσι τη μίζα, ΟΥΣΤ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ σε όλους να κρατήσουν την ψυχραιμία τους και να μη προσβάλουμε ανθρώπους. Όσο για τον κύριο Τριαντάφυλλο αφού μας συμπονά τόσο πολύ μπορεί να επικοινωνήσει με το 5μελές και να προσφρέρει ΔΩΡΕΑΝ τις υπηρεσιες του στο συλλογο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμ πως θα βγουν οι μίζες των συνδικαλιστών της ΠΟΣΠΗΕΦ. Όποιος κάνει την πράξη, μιλάμε για πολύ χρήμα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά αυτός ο λαμόγιο δικηγόρος Δρ Παπακωνσταντίνου άρχισε να στέλνει ΜΑΙΛ και στις στέγες... Έρε πανηγύρι κσι μίζες που ´εχουν να πέσουν !
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατανοητή η αγανάκτησή σας προς όλους, γι'αυτό δεν δίνω συνέχεια. Δυστυχώς, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα να προσφέρω υπηρεσίες δωρεάν σε τόσο μεγάλο φάσμα ανθρώπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισημαίνω πάντως, για ό,τι αξίζει και για όποιον καταλαβαίνει, ότι το Γραφείο μας αναλαμβάνει την όλη διαδικασία με τα έξοδα μόνο προκαταβολικώς και την αμοιβή μόνο επί ευνοϊκού αποτελέσματος.
Αν δεν μπορεί να σας πείσει για το ποιόν μου η όλη παρουσία μου στο blog αυτό, η απάντηση σε όσες ερωτήσεις μου τέθηκαν (και μάλιστα ενυπόγραφα και ονομαστικά), η συνάντηση με αρκετές δεκάδες παραγωγών από κοντά στα γραφεία μας για -αμισθί- ενημέρωση τις τελευταίες 2 εβδομάδες (αφιερώνοντας τον ίδιο χρόνο είτε σε μονάδα 2MW είτε σε οικιακό των 10KW), η ανάρτηση του αναλυτικού πλάνου ενεργειών που θα ακολουθήσουμε (που μπορεί να το συμβουλευθεί και να το υλοποιήσει πιθανώς οποιοσδήποτε δικηγόρος της επιλογής σας), η μακριά από σκοπιμότητες, διαπλοκές και "περίεργες" συμφωνίες δραστηριοποίησή μας, τότε ίσως σας πείσει το γεγονός ότι εξαρτώ την αμοιβή για τη δουλειά που κάνω σ'αυτούς που με εμπιστεύτηκαν από το θετικό αποτέλεσμα των κινήσεων. Αν χάσω, χάνουμε όλοι. Αν κερδίσω, κερδίζουμε όλοι. Αν "πουλάω ελπίδα" επομένως, πρώτος αγοραστής είμαι εγώ ο ίδιος. Κάτι πιο καθαρό και τίμιο δεν μπορώ να σκεφτώ.
Μπορεί βέβαια να μην πείσει κάποιους ούτε αυτό, οπότε η οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια από μέρους μου είναι εκ των προτέρων μάταιη.
Βασίλης Τριαντάφυλλος
Δικηγόρος
"ΠΑΝΤΕΛΑΙΟΣ - ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ"
Κυριε Ανδρεου καλο ειναι,να μην βαζεις στο στομα σου τα μελη της ΠΟΣΠΗΕΦ,που τρεχουν τωρα και πολλες μερες μερα-νυχτα για να εκπροσωπησουν τους χιλιαδες παραγωγους που ειναι μελη στην ΠΟΣΠΗΕΦ με τον καλυτερο δυνατο τροπο,και νομικα και ηθικα.οπως βλεπεις κυριε Ανδρεου ο αλλος μεγαλος συλλογος ο ΣΠΕΦ δεχετε μονομερη αλλαγη συμβασεων και δεν κινειτε νομικα!!!! Αρα κυριε Ανδρεου μηπως βριζεις λαθος συλλογο;; Μηπως κανεις καποιο λαθος;; Μπορουμε Κυριε Ανδρεου να ανταλαξουμε και τηλεφωνα μηπως εχεις καμια καλυτερη προταση απο την ΠΟΣΠΗΕΦ για το πως θα αντιμετωπισουμε τις μονομερης αλλαγες των συμβασεων μας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να προβληματιστείς με την άνεση με την οποία το υπουργείο αλλαξε τις τιμές !!!!!
ΔιαγραφήΜήπως, λέω μήπως τελικά έχει αυτήν την δυνατότητα, και μεσα από τους νομους όπως ισχυουν ;
Μηπως ξαναλλάξει τις τιμές, οσο εμεις ασχολούμαστε με τους δικαστικούς αγωνες ;
Στην συμβαση σου, αρθρο 12, δεν εχεις υπογραψει συγκεκριμενη τιμή, διαβασε το, αλλα όπως καθορίζεται από τους νομους και την νομοθεσία, επισης αρθρο 14 νομιζω του νόμου του 2006, προβλεπει οτι ο υπουργος εχει την δυνατότητα να αλλαζει τις τιμές !! Τελος πουθενα δε λεει ότι οι τιμές συνδεσης ενός σταθμού θα παραμενουν παντα ιδιες !!
Συνάδελφοι για να μην υπάρχουν λάθος εκτιμήσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρο έκτο
Διάρκεια Σύμβασης
1. Η παρούσα Σύμβαση, με την επιφύλαξη ειδικότερων προβλέψεων αυτής και της κείμενης νομοθεσίας, ισχύει
από την υπογραφή της (ή από την έκδοση της άδειας εγκατάστασης εφόσον απαιτείται) και η διάρκεια της
είναι είκοσι (20) έτη..
΄Αρθρο έβδομο
Τιμολόγηση Ηλεκτρικής Ενέργειας
Ο Παραγωγός, ο σταθμός του οποίου συνδέεται στα δίκτυα χαμηλής, μέσης ή υψηλής τάσης και λειτουργεί
παράλληλα με το διασυνδεδεμένο σύστημα, δικαιούται να λαμβάνει το τίμημα που αντιστοιχεί στο σύνολο
της καθαρής παραγωγής ενέργειας που παραδίδει στο Σύστημα ή το Διασυνδεδεμένο Δίκτυο και απορροφάται
από αυτό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 3468/2006, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 27 Α
του Ν. 3734/2009, και το άρθρο 5 του Ν. 3851/2010, καθώς και τη λοιπή νομοθεσία που διέπει την αγορά και
πώληση ηλεκτρικής ενέργειας
΄Αρθρο δωδέκατο
Λογαριασμοί και πληρωμές
1. Ο υπολογισμός του τιμήματος της ηλεκτρικής ενέργειας που εγχύθηκε στο Σύστημα ή το Διασυνδεδεμένο
Δίκτυο και απορροφήθηκε από αυτό γίνεται από το ΔΕΣΜΗΕ σύμφωνα με τον Κώδικα Διαχείρισης του Συ−
στήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας, το Ν. 3468/2006, το άρθρο 27Α του Ν. 3734/2009, το άρθρο
5 του Ν. 3851/2010 και τη λοιπή κείμενη νομοθεσία. Προς τούτο αποστέλλεται στον Παραγωγό σχετικό σημείω−
μα στο οποίο αναφέρονται και τυχόν χρέωση αέργου ισχύος και τυχόν απαιτήσεις του ΔΕΣΜΗΕ κατ’ αυτού.
Ο Παραγωγός βάσει του πιο πάνω σημειώματος εκδίδει τιμολόγιο στο οποίο οι απαιτήσεις αυτές συμψηφίζονται
με το τίμημα που ο ΔΕΣΜΗΕ πρέπει να καταβάλει στον Παραγωγό. Το τιμολόγιο αποστέλλεται στο ΔΕΣΜΗΕ
για εξόφληση και είναι πληρωτέο μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την κατάθεσή του στο ΔΕΣΜΗΕ.
΄Αρθρο δέκατο έκτο
Δικαιώματα απορρέοντα από τη Σύμβαση
Τα δικαιώματα του Παραγωγού που απορρέουν από την παρούσα σύμβαση είναι προσωποπαγή και ισχύουν για όσο χρονικό διάστημα οι εκδοθείσες άδειες παραγωγής και λειτουργίας ή η απόφαση εξαίρεσης από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής είναι επ ’ ονόματί του.
Άρθρο εικοστό δεύτερο
Τροποποιήσεις
Η παρούσα σύμβαση τροποποιείται μόνο με έγγραφη και ρητή συμφωνία μεταξύ των μερών ιδίως για
την εναρμόνισή της με το εκάστοτε ισχύον νομοθετικό καθεστώς.
Ν. 3468/2006
3. Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παρά− γουν οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί οι οποίοι εντάσσονται στο Πρόγραμμα και η οποία απορροφάται από το Σύ− στημα, απευθείας ή μέσω Δικτύου ή από το Δίκτυο των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, γίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία του πίνακα του άρθρου 13. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης που εκδίδεται μετά από γνώμη της Ρ.Α.Ε., μπορεί να μεταβάλλονται οι τιμές αυτές, μετά την έναρξη του Προγράμματος, με βάση τους στόχους αυτού.
Καλό θα είναι να μην "προβληματιζόμαστε" χωρίς λόγο!!!
Το ΥΠΕΚΑ στηρίζεται στο παρακάτω
Εποµένως, νοµοθετική ρύθµιση η οποία παρεµβαίνει σε συµβατική σχέση για λόγους προστασίας της εθνικής οικονοµίας, εισάγοντας ακόµη και βλαπτική µεταβολή της για το ένα µέρος, συνιστά, κατά την ανωτέρω κρίση του Αρείου Πάγου, εξαιρετικό δίκαιο, το οποίο, όµως, δεν πρέπει να παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας – περιοριζόµενη στο όλως αναγκαίο µέτρο – ούτε τις αρχές της ισότητας και της ασφάλειας του δικαίου (βλ. και ΣτΕ 3037/2008 Ολοµ., 3047/2006, 1909/2001 και ΑΠ 4/1998 Ολοµ.), και να λαµβάνει χώρα σε εύλογο χρόνο από τη σύναψη της σύµβασης.
Θα πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι ο ειδικός λογαριασμός δεν αναγράφεται στον Προϋπολογισμό του κράτους οπότε το δημόσιο συμφέρον και την εθνική οικονομία θα πρέπει να τα συνδέσουμε την επιβάρυνση του κόστους του ρεύματος με το ΕΤΜΕΑΡ!!
Οπότε ως συμπέρασμα οι συμβάσεις μας αναγράφουν ξεκάθαρα, με ποια τιμή θα πληρωνόμαστε , την καταβολή τιμήματος για το σύνολο της καθαρής παραγωγής και για πόσα χρόνια ισχύει η σύμβαση αυτή που αναγράφει τα όλα παραπάνω.
Αλλαγή στον πίνακα τιμών έχει κάνει ο Υπ. ΥΠΕΚΑ κ. Παπακωσταντίνου στις 31/1/2012 και αφορούσε φυσικά τις συμβάσεις που θα υπογράφονταν κατόπιν της 1/2/2012.
Αλλαγή στις τιμές του πινακα του αρθρου 13 του νομου του 2006
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπαρχει πουθενα περιορισμός, αντιθετα για τα φβ υπαρχει προβλεψη για αλλαγή τιμών. Δεν υπαρχει κατι που να λεει οτι αυτό μόνο πριν την συνδεση. Οποτε είναι δυνατοτητα του υπουργείου για όλα τα φβ οποτε και αν συνδεθηκαν.
Το υπουργειο δεν τροποποιεί την συμβαση, απλα ασκει ένα δικαιωμα που του παρεχεται από την συμβαση. Αυτή νομιζω θα είναι η θεση του ΥΠΕΚΑ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρο 13
Τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. και από Υβριδικούς Σταθμούς
6. Οι τιμές που περιλαμβάνονται στον πίνακα της πα− ραγράφου 1 αναπροσαρμόζονται, κάθε έτος, με απόφα− ση του Υπουργού Ανάπτυξης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη της Ρ.Α.Ε.. Ως βάση για την αναπροσαρμογή αυτή λαμβάνεται η μεσοσταθμική μεταβολή των εγκε− κριμένων τιμολογίων της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλε− κτρισμού Α.Ε. (Δ.Ε.Η. Α.Ε.). Ως μεσοσταθμική μεταβολή των τιμολογίων της Δ.Ε.Η. Α.Ε., νοείται ο μέσος όρος των επί μέρους εγκεκριμένων μεταβολών, ανά κατηγορία τιμολογίου, όπως ο όρος αυτός σταθμίζεται, ανάλογα με την αντίστοιχη, κατά το είδος της, ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνεται το προηγούμενο έτος.
Αν δεν απαιτείται έγκριση των τιμολογίων της Δ.Ε.Η. Α.Ε., σύμφωνα με τη σχετική κείμενη νομοθεσία, οι τιμές του πίνακα της παραγράφου 1 αναπροσαρμόζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης σε ποσοστό 80% του δείκτη των τιμών καταναλωτή, όπως αυτός καθορί− ζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Η αναπροσαρμογή αυτή γίνεται με ενιαίο τρόπο και ισχύει για όλες τις τιμές του πίνακα.
7. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, μετά από γνώμη της Ρ.Α.Ε., μπορεί να αναπροσαρμόζεται, σε ετή− σια βάση, η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που παρά− γεται ή απορροφάται από Υβριδικό Σταθμό Α.Π.Ε. και η τιμή της διαθεσιμότητας ισχύος του σταθμού αυτού, σύμφωνα με τα στοιχεία καθορισμού των τιμών αυτών, κατά τα οριζόμενα στις περιπτώσεις α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 3.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Άρθρο 3 Άδεια Παραγωγής
1. Για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α απαιτείται σχετική άδεια.
Η άδεια αυτή χορηγείται από τον Υπουργό Ανάπτυ− ξης, μετά από γνώμη της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.), με βάση τα κριτήρια:
α) Της εθνικής ασφάλειας.
β) Της προστασίας της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
γ) Της εν γένει ασφάλειας των εγκαταστάσεων και του σχετικού εξοπλισμού του Συστήματος και του Δι− κτύου.
Θα ήταν καλό να διαβάσεις την εισηγητική έκθεση η οποία αναφέρει το σκεπτικό για το σχέδιο νόμου όπως και την έκθεση του νομικού τμήματος της Βουλής την οποία έχει αναρτήσει ο HLIOS.
Αλλαγή στον πίνακα τιμών έχει κάνει ο Υπ. ΥΠΕΚΑ κ. Παπακωσταντίνου στις 31/1/2012 και αφορούσε φυσικά τις συμβάσεις που θα υπογράφονταν κατόπιν της 1/2/2012, όταν το έκανε δεν άνοιξε μύτη γιατί είχε αυτό το δικαίωμα παρότι ήταν τελευταία στιγμή η αλλαγή!!! Θα πρέπει να δείς επίσης τις απαντήσεις της που μας έδωσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θέμα του Νew Deal τις οποίες και αυτές έχει αναρτήσεις ο HLIOS.
Σε κάθε περίπτωση αυτή η συζήτηση δεν είναι για αυτό το άρθρο!!!!
Η παρ. 6 του αρθρου 13 που αναφερεις εχει καταργηθεί πλεον. Και δεν επιρεάζει και σε τιποτα την δυνατοτητα του υπουργου για αλλαγη των τιμων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το αν μπορει να κανει τροποποιηση στις τιμές πριν ή μετρα την συνδεση δεν βλεπω να υπαρχει περιορισμός.
Όταν λες εχει καταργηθεί πλέον εννοείς με το new deal, γιατί στο πολυνομοσχέδιο το γράφει ξεκάθαρα για τις αλλαγές στους πίνακες τιμών με έναρξη ισχύος μετά από 2 ημερολογιακά έτη για τα νέα έργα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι τιμές είναι αδιάρρηκτο μέρος της σύμβασης σου το οποίο για να αλλάξει "σε μια ευνομούμενη χώρα" θα χρειαζόταν η έγγραφη συγκαταθεσή σου όπως αναφέρεται στη σύμβαση.
Οπότε θα σου επαναλάβω να διαβάσεις τα προαναφερόμενα κείμενα και πιστεύω ότι θα αλλάξεις άποψη και για την μονομερή τροποποίηση και για το Ετμεαρ.
Τι εννοεις ;; "έναρξη ισχύος μετά από 2 ημερολογιακά έτη για τα νέα έργα" ;;; που το γραφει αυτό ;
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Στο τέλος του άρθρου 13 του ν. 3468/2006 προστίθενται παράγραφοι 10 και 11 ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφή«10. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέρ− γειας και Κλιματικής Αλλαγής, που εκδίδεται μετά από γνώμη της ΡΑΕ, μπορεί να μεταβάλλεται και να εξειδι− κεύεται το σύνολο ή μέρος των στοιχείων του ανωτέρω πίνακα Α και ιδίως όσον αφορά στις τιμές και στην ειδικότερη κατηγοριοποίηση ανά τεχνολογία ΑΠΕ και ισχύ, καθώς και να καθορίζεται το σταθερό τμήμα και το μέγεθος Προσαρμογή Τιμής (ΠΤ) για τη ΣΗΘΥΑ με χρήση φυσικού αερίου. Για τη μεταβολή και εξειδίκευση αυτή λαμβάνονται κυρίως υπόψη ο ενεργειακός σχεδιασμός και οι ανάγκες του ενεργειακού συστήματος, η διείσδυση των σταθμών του πίνακα Α της παραγράφου 1 στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, η πορεία επίτευξης των στόχων που καθορίζονται βάσει του άρθρου 1 και η μείωση του κόστους των τεχνολογιών. Η απόφαση της παρούσας αφορά σε σταθμούς που θα συνδεθούν στο Σύστημα ή το Δίκτυο μετά την παρέλευση δύο ημερολογιακών ετών από την παρέλευση του έτους έκδοσής της.
Αυτό που αναφέρεις είναι για ολες τις ΑΠΕ. Παρακατω το αρθρο 14 του Ν.3468/2006 το οποίο εξειδικεύει για τα φωτοβολταικά παραμένει ιδιο όπως ήταν, και αυτό είναι που δινει την δυνατότητα στον Υπουργό να αλλάζει τις τιμές του πινακα για τα φωτοβολταικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιχε σχεδιαστεί δηλαδή εξαρχής ειδική μεταχειρηση για τα ΦΒ.
Κώστα δεν χρειάζεται να ξανακάνουμε την ίδια κουβέντα από την αρχή διάβασε αυτά που σου ανέφερα και βγάλε τα συμπεράσματά σου, απλά καλό είναι να γράφεις τα άρθρα που αναφέρεσαι ώστε να μην δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις σε αυτούς που διαβάζουν τα σχόλια!!! Γιατί ξεκινήσαμε από το ότι η σύμβαση δεν αναγράφει τιμή πώλησης μετά πήγαμε ότι μόνο για τα φωτοβολταϊκά έχει δικαίωμα το ΥΠΕΚΑ να αλλάζει όποτε θέλει τις τιμές!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να το λύσουμε το θέμα θα ήθελα να μου πεις που αναγράφει στο new deal ότι βάση του ν.3468/2006 αρ. 14 παρ 3 αλλάζονται οι τιμές πώλησης ενέργειας από φωτοβολταϊκα του πίνακα του 3851/2010????
Δεν ξερω αν χρειάζεται να αναφαιρει βαση ποιου αρθρου κανει αλλαγες στις ταριφες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ αρχας εχει το δικαιωμα να αλλαξει τις τιμές. Ποιες τιμές ; Τις πριν την συνδεση ή και μετά ; Δεν διευκρινίζεται !
Λεει πουθενά ότι οι τιμές θα παραμείνουν σταθερές για ολη την διαρκεια της συμβασης ; Όχι δε το λεει !
Και επισης για το κρατος ισχυει το οτι δεν απαγορευεται επιτρεπεται !
Οσο για τις συμβάσεις μας δεν γράφουν πανω τιμές, αλλα παραπέμπουν στις διατάξεις νομων και στην νομοθεσία. Ετσι διχως να χρειαστεί να γινει τροποποιηση συμβασης, αλλαζει τιμές με νομο!
Δηλαδή τελικά το άρθρο 14 δεν σε βάζει σε σκέψεις ;
N.3468/ 2006
Άρθρο 14
Φωτοβολταϊκοί σταθμοί
<<.......................
3. Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγουν οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί οι οποίοι εντάσσονται στο Πρόγραμμα και η οποία απορροφάται από το Σύστημα, απευθείας ή μέσω Δικτύου ή από το Δίκτυο των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, γίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία του πίνακα του άρθρου 13. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης που εκδίδεται μετά από γνώμη της Ρ.Α.Ε., μπορεί να μεταβάλλονται οι τιμές αυτές, μετά την έναρξη του Προγράμματος, με βάση τους στόχους αυτού."
.....................>>
Εγω ξερω οτι πριν ενα μηνα υπηρχαν καποιοι που εγραφαν καθημερινα σε ολα τα σαιτ και ξεσηκωναν τους παντες για νομικες ενεργειες για ασφαλιστικα σε συγκεντρωσεις κατα του Λαγηε και ενα σωρο αλλες ενεργειες για το αισχος του New Deal (καθημερινα δεχομουνα αμετρητα e-mail απο αυτους) και τωρα εχουν λουφαξει και δεν μιλανε γιατι προφανως δεν επηρεαστηκαν οι ταριφες τους ενω καποιοι απο αυτους θρασυτατα πλεων υποστηριζουν το New Deal... αρε ποσο λαμογια ειμαστε οι Ελληνες!! Ετσι γουσταρο σε καμια 2-3 χρονια να μπουνε μεσα στο συστημα μεγαλα εργα να μπει μεσα ξανα ο Λαγηε και να ξαναγινει New Deal να ξεσκισει ολους αυτους που τωρα τη γλιτωσαν και τωρα μιλανε ποσο καλο ηταν και εμεις να σφυριζουμε αδιαφορα και να λεμε ειναι καλο πρεπει να γινει!!!! Καλη Ανασταση στα μυαλα και στη καρδια!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν με προβληματιζει το αρ 14 γιατι θα ειχε χρησιμοποιηθει στην αιτιολογικη εκθεση και δεν θα μιλαγε κανενας. Τωρα που παραδεχεται η βουλη λογους εθνικης οικονομιας και δημοσιου συμφεροντος... μηπως εσυ πρεπει να προβληματιστεις και να καταλαβεις γιατι μιλανε για δημοσιο συμφερον????
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαποιοι μιλαγανε για αυξησεις του ετμεαρ τωρα που το θεμα εχει φτασει στο δημοσιο συμφερον ακομα δεν καταλαβαν τη φακκα που ειχε στηθει???
Συναδελφε Elia καποιοι μιλαγαμε για αγωγες απο τον Νοεμβριο του 2013 αλλα τοτε ημασταν ντιλερ δικηγορων και περναμε μιζες!!!!
Δεν πειραζει καλη καρδια και καλη Ανασταση!!
Καλο Πασχα σε ολους! Elias συμφωνω 100% σε οτι λες! Πισω εχει η Αχλαδα την ουρα ομως! Για μενα αυτο το Πασχα δεν ειναι οτι καλυτερο καθως τρεχουμε μερες που ειναι σε δικηγορους,καθως οι προθεσμιες τρεχουν και πρεπει να βιαστουμε.θα πληρωσουν ελπιζω καποια στιγμη αυτοι που φταινε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπυρο μιλας για το Νοεμβριο..!! Εχω προσωπικα e-mail απο καποιους που σημερα στο energypress δηλωνουν και σχολιαζουν ακριβως τα αντιθετα απο αυτα που μου στελναν πριν το Νοεμβριο..!!! Αν αρχιζω να βγαζω τα e-mail και διπλα τα σημερινα σχολια τους δε ξερω αν ειναι για γελια η για κλαματα!!! Σιγουρα τα ιδια θα λεγαν και στις οικογενειες τους ενω τωρα που γυρισαν τη πλακα πως δικαιολογουνται..? Αντε οι γονεις οτι και να κανεις δινουν δικαιο οι γυναικες ομως εχουν ενστικτο και ξερουν πολυ καλα οτι το ιδιο θα αντιδρασουν σε μια οικογενειακη κριση οι αντρες τους. Κριμα γιατι καποιοι απο αυτους ειναι Κρητικοι και επειδη ετυχε να ζησω 2 χρονια στη Κρητη ξερω πολυ καλα τι σημαινει Κρητικος τι σημαινει μπεσα και υπερηφανεια.... κριμα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που λες Σπυρο Μ δεν είναι τεκμηριωμένα. Μόνο ευχολόγιο !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εχεις ξεκαθαρίσει στο μυαλο σου γιατί το υπεκα δεν μπορει να αλλάξει τιμές. Ή τουλάχιστον δε το δινεις να το καταλάβουμε !
Δεν χρειάζεται να στο ξεκαθαρίσω άλλο γιατί πλέον υπάρχει τίθεται σοβαρό ζήτημα εαν θέλεις εσύ να το καταλάβεις!! Εγώ δεν σου λέω τίποτα δικό μου απλά σου αναφέρω τι γράφει η αιτιολογική έκθεση που ακολούθησε το σχέδιο νόμου στην Βουλή όπως επίσης και η έκθεση του νομικού τμήματος της Βουλής, αν τώρα εσύ δεν κάνεις τον κόπο να τα διαβάσεις είναι προσωπικό σου θέμα το οποίο δεν με αφορά πλέον. Μην με αναγκάζεις όμως να κάνω copy paste το άρθρο στο blog που αναφέρεται στην νομική αστοχία του Σπεφ ως προς την αντισυνταγματικότητα του new deal!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα έλεος πλέον δεν χρειάζεται τόση προσωπική επίθεση, όλο τον Δεκέμβριο με έβριζες ασταμάτητα γιατί πρότεινα αγωγές όταν εσύ πρότεινες τις αποδεδειγμένα πλέον μη εκτελέσιμες διαταγές πληρωμής...ποιος έχει δίκιο τώρα θα μου πείς!!!
Τώρα υποστηρίζεις κάτι το οποίο έχει γίνει ήδη στην πράξη και δεν είχε αυτή την χρήση που εσύ λες (31/1/2012 Παπακωσταντίνου) επίσης η σύμβαση σου ορίζει την ισχύ των όρων που την διέπουν για 20 χρόνια, σε κάθε περίπτωση το ότι το ελληνικό κράτος είναι ο μεγαλύτερος παράνομος δεν θα ξεχάσουμε και τι υπογράψαμε.
Σπυρο νομίζω βλέπεις φαντάσματα, ή φτιάχνεις φαντάσματα γιατί δεν έχεις επιχειρήματα, να στηρίξεις την άποψη σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύχομαι να είχες εστώ από τύχη δίκιο, διότι τα ίδια προβλήματα έχουμε.
Η νομική Υπηρεσία της βουλής έγραψε ένα γενικό κείμενο που δεν έπαιρνε καμία θέση, και που στην τελική οι βουλευτές το έλαβαν υπόψη τους και ψηφίσαν υπέρ του νόμου. Το κείμενο αυτό δεν έχει καμία νομική βαρύτητα και είναι θεωρητικό περί συνταγματικότητας γενικά.
Και ελπίζω να μην είναι αυτό το σπουδαίο χαρτί που έχεις κρυμμένο στο μανίκι και δε μας το λες και που έτσι θα ανατραπούν όλοι οι νόμοι και θα κριθούν αντισυνταγματικοί και θα σωθούμε.
Πιστεύω οτι ακόμα και τώρα δεν έχεις διαβάσει την σύμβαση σου με προσοχή, επίσης δεν έχεις καταλάβει ότι με τον νέο νόμο δεν έχει αλλάξει ούτε ένα γράμμα από τους όρους της.
Όποτε αυτά που λες ότι η τροποποίηση τςη σύμβασης είναι παράνομη δεν ισχύουν διότι απλά δεν έχει γίνει καμία τροποποίηση.
Επίσης από το 2006 (νομός N.3468/ 2006, άρθρα 13 και 14 ) πολύ πριν υπογράψουμε συμβάσεις, νομοθετήθηκε μαζί με τις αρχικές ταρίφες και πρόβλεψη για αλλαγή των τιμών.
Όταν λοιπόν αργότερα από το 2007 και μετά αρχίσαμε να υπογράφουμε τις συμβάσεις μας αποδεχτήκαμε μαζί με τις αρχικές τιμές και όλους τους άλλους όρους, αποδεχτήκαμε δηλαδή και την ευχέρεια του υπεκα να τις τροποποιεί ( άρθρο 12 των συμβάσεων μας ).
Περιμένω να γράψεις κάτι ουσιαστικό.
Καλές Γιορτές.
@k papadopoulos η εκθεση της νομικης υπηρεσιας της βουλης ειναι γνωμοδοτική, δεν δεσμευει καποιον το να μην το ψηφίσει αλλα επειδη εγω ειμαι στρατιωτικος και αυτο εχει ξαναγινει στην περιπτωση την δικια μας οπου παλι το καμπανακι αντισυνταγματικοτητας ειχε κτυπησει λογω αρχης ισοτητας και αναλογικοτητας και ηρθε μετα το συμβουλιο της επικρατειας να μας δικαιωσει ετσι θα γινει και τωρα.εγω εχω οικιακο , δεν ξερω για ποιες συμβασεις μιλας των παρκων η των οικιακων, και αν υπαρχουν διαφορες αλλα θα σου πω το ποιο ακλονητο παραδειγμα αντισυνταγματικοτητας που δεν προκειται να σταθει σε κανενα δικαστηριο ακομα και της ουγκαντας. δηλ 2 ανθρωποι οι οποιοι εχουν υπογραψει το ιδιο ακριβως χαρτι συμβασης με την ιδια ακριβως εγγυημενη τιμη ο ενας δεν κουρευεται καθολου και ο αλλος εχει μειωση 30% και εδω μιλαμε για το υποτιθέμενο έλλειμμα που καλουνται να καλυψουν ενα ποσοστο και οχι ολοι οσοι πληρωνονται απο αυτο. ξερουν οτι ειναι αντισυνταγματικο οπως ηξεραν κια στο 3 μνημονιο με εμας οτι μειωναν περισσοτερο απο ολους τους αλλους τους μισθους αλλα δεν τους νοιαζει. το κανουν για να παρουν τη δοση. λενε να παρουμε τη δοση τωρα και ας τους να τρεχουν στα δικαστηρια αλλα το συμβουλιο της επικρατειας εκδικαζει πολυ ποιο γρηγορα αν αφορα μεγαλη μαζα ανθρωπων δεν ειναι οπως παλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρεμβαίνω αυτόκλητα στο διάλογο για να προσπαθήσω να διασαφηνίσω την λειτουργία της συμβατικής παραπομπής σε αντικείμενα εκτός σύμβασης, τα όρια και τη δεσμευτικότητα αυτής, όπου συναντάται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν, νοείται παραπομπή σε αντικείμενα εκτός σύμβασης με ταυτόχρονη αναπροσαρμογή των όρων της σύμβασης όταν τα σχετικά αντικείμενα μεταβάλλονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι ρήτρες κυμαινόμενων επιτοκίων στις τραπεζικές συμβάσεις. Στην περίπτωση αυτή η παρακολούθηση είναι δυναμική, οποιαδήποτε δηλαδή αλλαγή στα εν λόγω εκτός σύμβασης αντικείμενα επεκτείνει τα έννομα αποτελέσματά της και στους όρους της σύμβασης.
Κατά δεύτερον, δύναται να γίνει παραπομπή σε εκτός σύμβασης αντικείμενα για οικονομία ή διευκόλυνση των συμβαλλομένων καθώς και όταν τα αντικείμενα στα οποία γίνεται η παραπομπή δεν μπορούν να τύχουν διαπραγμάτευσης από τα μέρη (συμβάσεις πώλησης που παραπέμπουν σε δημοσιοποιημένους τιμοκαταλόγους, κλπ). Στην περίπτωση αυτή, η παραπομπή είναι στατική, "κλειδώνει" δηλαδή στο περιεχόμενο που παραπέμπεται κατά το χρόνο σύναψης της σύμβασης.
Ο χαρακτηρισμός της παραπομπής ως στατικής ή δυναμικής λαμβάνει χώρα (ως κάθε ερμηνευτική απόπειρα επί συμβατικής προβλέψεως) με την αναζήτηση της αληθούς βούλησης των μερών που συνεβλήθησαν. Εν προκειμένω, είναι αδιαμφισβήτητο ότι αμφότερα τα μέρη (παραγωγός - αγοραστής) απέβλεπαν -μέχρι πρότινος- σε στατική παραπομπή αφού καμία μεταγενέστερη μείωση τιμών δεν επεκτάθηκε αυτομάτως σε ήδη διασυνδεδεμένους παραγωγούς (ούτε εξεδήλωσε ο αγοραστής διάθεση να πράξει κάτι τέτοιο, ούτε καν υποστήριξε ότι έχει το σχετικό δικαίωμα). Ακόμα και μετά την ψήφιση του Ν. 4254, καμία νομική άποψη δεν προβλήθηκε από την πλευρά του αντισυμβαλλόμενου που να υποστηρίζει ότι οι σχετικές τροποποιήσεις των τιμολογίων έγιναν βάσει κάποιου συμβατικά προβλεφθέντος δικαιώματος. Συνεπώς, είναι σαφές ερμηνευτικά ότι η βούληση των μερών αναφορικά με οποιαδήποτε παραπομπή σε "διατάξεις του νόμου" για τον προσδιορισμό του τιμήματος αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας αφορούσε στατική παραπομπή, "κλείδωνε" δηλαδή στις διατάξεις ως ίσχυαν κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης.
Περαιτέρω, και υποστηρικτικά στα ανωτέρω, είναι σαφές ότι, αν είχε την παραμικρή νομική ισχύ ή βαρύτητα το επιχείρημα του κ. Παπαδόπουλου, δεν θα χρειαζόταν να λάβει η νομοθετική ρύθμιση το νομικό ένδυμα που τελικά έλαβε (Νόμος) ούτε θα χρειαζόταν ο νομοθέτης τις παραπομπές (στην αιτιολογική έκθεση) σε δημόσιο συμφέρον, οικονομικό συμφέρον κ.α., ούτε δε και η επιστημονική επιτροπή της Βουλής θα εξέταζε αυτή την επιχειρηματολογία. Τα ανωτέρω αποτελούν επιχειρηματολογία παράκαμψης (ή, ορθότερα, απόπειρας παράκαμψης) της αρχής της συμβατικής ελευθερίας. Αντίθετα, αν υπήρχε η σχετική δυνατότητα βάσει των όρων της σύμβασης, θα δρομολογούσαν τις αλλαγές υιοθετώντας επιχειρηματολογία μέσω της αρχής της συμβατικής ελευθερίας και όχι παρά και ενάντια σ'αυτήν.
Καταλήγοντας, θεωρώ σαφές και νομικά ξεκάθαρο ότι σχετικό επιχείρημα συμβατικής πρόβλεψης προσαρμογής των τιμών ανάλογα με την ανέλεγκτη βούληση του νομοθέτη δεν ισχύει στην περίπτωση και δεν θα προβληθεί καν, ακόμη δε κι αν προβληθεί, δεν θα τύχει σοβαρής αξιολόγησης από το εκάστοτε Δικαστήριο.
Βασίλης Τριαντάφυλλος
Δικηγόρος
"ΠΑΝΤΕΛΑΙΟΣ - ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ"