Στείλε και εσύ 2 εμαιλ - μπορείς! ηλιος
Παρακαλώ προωθήστε-δημοσιευσετε την ακόλουθη δράση:
Παρακαλώ προωθήστε-δημοσιευσετε την ακόλουθη δράση:
στην
επιστολή που σας επισυνάπτω συμπληρώνετε τα στοιχεία σας στο αγγλικό
κείμενο(όχι το ελληνικό, αν & είναι αποδεκτό) & τα στέλνετε στα
ακόλουθα emails
- Επιτροπή Ενέργειας : paula.abreu-marques@ec.europa.
eu - Επιτροπή Ανταγωνισμού : COMP-CET@ec.europa.eu
με επισύναψη την έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της βουλής .
Για να κατεβάσετε την εκθεση πατήστε εδώ.
Συναδελφικά
Αντώνης ΚούροςΕλληνική μετάφραση.
European Commission
Directorate General for Energy
DM24 4/138
B-1049 Brussels/Belgium
+32 2 295 38 05+32 2 295 38 05
paula.abreu-marques@ec.europa.eu
Αγαπητή Κυρία Gabriella,
Directorate General for Energy
DM24 4/138
B-1049 Brussels/Belgium
+32 2 295 38 05+32 2 295 38 05
paula.abreu-marques@ec.europa.eu
Αγαπητή Κυρία Gabriella,
Παίρνω
θάρρος να σας ενημερώσω για τη νέα νομοθεσία με νούμερο 4254/2014, της
Ελληνικής Βουλης που στην υποπαράγραφο ΙΓ.1 του άρθρου 1 επιβάλει μονομερείς
παρεμβάσεις στις τιμές των υπογεγραμμένων συμβάσεων παραγωγής ηλεκτρικής
ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας(σελίδες 1436-1442) , όπως
δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Ελληνικής κυβέρνησης ΦΕΚ 85Α / 7-4-2014.
- Με την ανωτέρω νομοθεσία η κυβέρνηση προχωρά στη ALTER ONE WAY οι συμβάσεις πώλησης με μόνιμη μέση μείωση 33 % για τα 20 χρόνια κλειδωμένη feed in tariff !
- Με την ανωτέρω νομοθεσία η κυβέρνηση προχωρά στη ALTER ONE WAY οι συμβάσεις πώλησης με μόνιμη μέση μείωση 33 % για τα 20 χρόνια κλειδωμένη feed in tariff !
- Στη σελίδα 1442 υποπαράγραφος ΙΓ.2 διευκρινίζονται λεπτομέρειες για την υπαγωγή του παραγωγού σε κατηγορία του ΠΙΝΑΚΑ Α για χαμηλότερη τιμή απολαβής ή όχι, ανάλογα αν έτυχε κρατικής ενίσχυσης η εγκατάσταση (επένδυση) του από αναπτυξιακό νόμο.
Κοινώς
αυτό σημαίνει τιμωρία του επενδυτή στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης
της Ελλάδας, χωρίς ιδιαίτερο όφελος για τον ειδικό ελλειμματικό λογαριασμό αφού
για τους παραγωγούς που δεν έτυχαν κρατικής ενίσχυσης θα απολαμβάνουν τιμές με
μικρότερες μειώσεις !
- Στη σελίδα 1443 (υποπαράγραφος ΙΓ.3) ο
νομοθέτης απαιτεί εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, να εκδώσει
ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ 20-37,5 % της
συνολικής παραγωγής μας για το ΕΤΟΣ 2013 αναδρομικά !
- Στην
σελίδα 1453 υποπαράγραφος ΙΓ.6 δίδει την δυνατότητα ένταξης στο ηλεκτρικό
δίκτυο 200ΜW/έτος νέων μονάδων ΑΠΕ έως το 2020 ! Γιατί ??
Για να
δημιουργηθούν νέα ελλείμματα στο ειδικό λογαριασμό & να επανέλθει το
υπουργείο περιβάλλοντος-ενέργειας μετά από 1-2 χρόνια & να ξαναμειώσει τις
τιμές που μας δίνει σήμερα με το νέο νόμο ?
- «Παρέχει κίνητρο» επέκτασης συμβάσεων πωλήσεων μας για περαιτέρω περίοδο 7 ετών, υποπαράγραφος ΙΓ.4 , αλλα με ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ 90 EURO/MWH !!!! (από μέση τιμή 350 Εuro/MWH, πρίν το νέο νόμο)
Είναι
σαφές ότι οι παραπάνω εξελίξεις θα είχαν αποφευχθεί αν το υπουργείο
περιβάλλοντος-ενέργειας & η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είχαν φροντίσει να
αρθούν οι γνωστές & παραδεδεγμένες στρεβλώσεις πού έχουν νομοθετηθεί στην
Ελληνική αγορά ενέργειας και απορροφούν
μεγάλα ποσά ή μειώνουν τις εισροές του ειδικού λογαριασμού των Ανανεώσιμων
Πηγών Ενέργειας δημιουργώντας διαχρονικά ελλείμματα προς χάριν της κερδοφορίας
ορισμένων εταιρικών ομίλων πού δραστηριοποιούνται στη αγορά ενέργειας,
επιβαρύνοντας τους πολίτες-καταναλωτές & τους μικροπαραγωγούς ηλεκτρικής
ενέργειας από φωτοβολταικά κυρίως & λοιπές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με τις
ανωτέρω εξελίξεις καταλήγω στα εξής συμπεράσματα :
- Το Ελληνικό υπουργείο Οικονομικών και Περιβάλλοντος-Ενέργειας έχουν παραπληροφορήσει την επιτροπή ενέργειας , αποκρύβοντας σας τους πραγματικούς λόγους που δημιουργούνται ελλείμματα στο ειδικό λογαριασμό ενώ ταυτόχρονα ο ίδιος λογαριασμός επιδοτεί πλουσιοπάροχα τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, κυρίως με φυσικό αέριο πού στην Ελλάδα έχει χαρακτηριστεί ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας !
(
νόμος 4001/2011)
Για τα
ανωτέρω θα σας αποσταλούν αναλυτικά στοιχεία , τα οποία ζητήθηκαν από τον
επίτροπο κύριο Εντιγκερ στη συνάντηση πού είχε στις
15-4-2014
στις Βρυξέλες με τον κύριο Καλογεράκη πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου
Φωτοβολταικών (ΠΑ.ΣΥ.Φ).
- Η Ελλάδα έπαψε να σέβεται και να εφαρμόζει το σύνταγμά της & ως εκ τούτου δεν είναι μια Δημοκρατική χώρα .
( Η
νομοτεχνική επιστημονική επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων αποφάνθηκε για την
αντισυνταγματικότητα , την ασυμβατότητα μονομερούς επέμβασης σε υφιστάμενες
συμβάσεις και την αντίθεση των διατάξεων προς το 1ο άρθρο Πρώτου
Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαικής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου )
- Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει τη νομική δεσμευτική ισχύ από μία επιχειρηματική συμφωνία μεταξύ νόμιμων επιχειρήσεων και κράτους ( βασική αρχή του οικονομικού συστήματος που διέπει-εφαρμόζεται στην Ευρωπαική Ενωση).
- Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει τη νομική δεσμευτική ισχύ από μία επιχειρηματική συμφωνία μεταξύ νόμιμων επιχειρήσεων και κράτους ( βασική αρχή του οικονομικού συστήματος που διέπει-εφαρμόζεται στην Ευρωπαική Ενωση).
- Η Ελλάδα δεν σέβεται τις πρόσφατες δημόσιες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέργειας , για να τιμήσει την κλειδωμένη feed in tariffs για φωτοβολταϊκά πάρκα που ήδη λειτουργούν, αποφεύγοντας τις παράνομες αναδρομικές επεμβάσεις .
- Επιτροπή Ενέργειας είναι σε πλήρη " χαλάρωση " των εν λόγω πρακτικών από το Ελληνικό υπουργείο Οικονομικών και Περιβάλλοντος-Ενέργειας , επιτρέποντας εμμέσως στην Ελλάδα να προχωρήσει τις αποφάσεις αυτές μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον οργανισμό σας .
- Εάν αυτή η παράλογη νομοθεσία δεν αναιρεθεί, χιλιάδες άνθρωποι θα αναγκαστούν να κηρύξουν πτώχευση λόγω των ανωτέρω αποφάσεων της Ελλάδα / Επιτροπής που έμμεσα " κρατικοποιούνται " νόμιμα εταιρείες που ανήκουν στην Ευρώπη και συνεπώς τους αναγκάζει να υποφέρουν μια συνολική οικονομική ζημιά με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να υποστηρίξουν υποχρεώσεις προς τράπεζες, φόρους, συντήρηση επένδυσης, την οικογένεια και τα παιδιά τους κ.ά !
Μας
εξαναγκάζετε να στραφούμε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο για τη δικαιοσύνη και την
προστασία από τέτοιο αποτυχημένο σύστημα .
Αναμένουμε την άμεση
παρέμβασή σας, για την ανατροπή νόμων
που θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα αλλά στο
άμεσο μέλλον και στην Ευρώπη.
Ημερομηνία:…/05/2014
Με Εκτιμιση
Στοιχεία παραγωγού
& εταιρείας
Ακολουθεί το κείμενο στα Αγγλικά
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Εμαιλ για την Επιτροπή Ανταγωνισμού COMP-CET@ec.europa.eu
Για την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλάζομε στην αρχή του κειμένου την διεύθυνση & τον αρμόδιο που απευθύνομε την επιστολή όπως παρακάτω
" European Commission
Directorate-General for Competition
Chief Economist Team
B-1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIE
Fax: +32.2.296.12.82
Dear Mr. Massimo Motta, "
Επιτροπή Ενέργειας
Εμαιλ Για την Επιτροπή Ενέργειας : paula.abreu-marques@ec.europa. eu
European Commission
Directorate General for Energy
DM24 4/138
B-1049 Brussels/Belgium
+32 2 295 38 05+32 2 295 38 05
paula.abreu-marques@ec.europa.eu
Date: .-5-2014
Dear Ms. Gabriella,
I take the liberty to
inform you of the new legislation with number 4254/2014 , of the Greek
Parliament that was in subparagraph, IC.1 (ΙΓ.1) of Article 1, that imposes unilateral
interventions on prices of signed contracts for producing electricity from
renewable energy sources (pp. 1436-1442 ), as published in the Newspaper of Greek government ΦΕΚ 85A / 04.07.2014 .
- With the above legislation the government proceeds to ALTER ONE WAY sales
contracts by a permanent average reduction of 33% for 20 years locked
feed in tariff !
- On page 1442, subparagraph IC.2 (ΙΓ.2) specifies details for the inclusion of the producer in the category in
Table A for lower price received or not, depending on whether the installation (investment) received state aid from the Development Act .
Commonly this means punishing the investors in the
years of the great economic crisis of Greece , without much benefit to the special deficit account, since producers who did not
receive state aid will receive lower prices after reductions !
- On page 1443, subparagraph ΙΓ.3
, the legislation requires, that, within
two months of the publication of the law, a credit bill must be issued that ranges from 20 to 37.5 % of the producers' total production rectroactively for 2013!
- Subparagraph
IΓ.6, page 1453, provides the
possibility of integration into the grid of new Recyclable Energy
Sources units of 200MW/year until
2020 !
Why is that?
In
order to
create new deficits to the special account and later bring the Environment and
Energy Ministry - after 1 or 2 years to cut again the prices, the producers, are
given by the current law?
- Subparagraph ΙΓ.4 “It is supposed to offer
incentive" to extend our sales contracts for a
further period of 7 years , but with further reduction to the price 90 EURO /
MWH!!!! ( average price was 350 Euro / MWH, before the new law).
It is clear that these developments would have been
avoided if the Ministry of Environment &
Energy and the Energy
Regulatory Authority had taken care to remove, known and
accepted distortions,
that have been legislated into the Greek Energy Market, and which absorb large amounts of funds or reduce influx of funds to the special account of
Renewable energy, creating, this way, lasting deficits, just for the sake of profitability of certain corporate groups operating in the energy
market , burdening, that way, citizens -
consumers and small producers of electricity from photovoltaics, mainly and other
renewable energy sources.
After these developments, I come to the following
conclusions:
- The Greek Finance Ministry of Energy and Environment have
misinformed the Energy Committee , hiding knowingly, from you, the real reasons that lead to the
creation of deficits to the special account, while the
same account is used to lavishly invest in producers of
electricity from fossil fuels mainly natural gas, which has, even, been categorized, in Greece, as a renewable energy
source ! (Law 4001/2011 )
For the above information, you
will also receive, details which, were requested by the commissioner, Μr. Oettinger, in his meeting 15.04.2014 in Brussels, from Mr Kalogerakis,
president of the Hellenic Association of Photovoltaics(PA.SY.F).
- Greece ceased to respect and implement the constitution and
therefore is not a democratic country anymore.
(The legislation drafting scientific committee
of the Greek parliament ruled on the unconstitutionality, the incompatibility of the unilateral intervention in existing contracts and the
opposition of the provisions in
the first article First Protocol to the European Convention of Human Rights)
- Greece does not recognize the legal binding force of a business
agreement between legitimate businesses and the state ( basic principle
of the economic system that is applied in the European Union
) .
- Greece does not respect the recent public directives of the European Energy Commission , to honor
the locked feed in tariffs for the already operating
solar power plants, avoiding any illegal retroactive interferences.
- Energy Commission is in full " relaxation
" of the practices of the Greek Ministry of Finance and Environment - Energy , allowing indirectly, Greece to proceed with these decisions, after
a meeting with your organization.
- If this absurd legislation doesn't get retracted , thousands of people will be
forced into bankruptcy, due to the above decisions, of Greece / Commission that indirectly " nationalizes " legally,
companies belonging to Europe and therefore forces them towards a total economic loss, which as a result may not allow them to support their commitments to the
banks,
taxes, investment
maintenance,
family,
kids etc !
We are
forced to turn to the European court for justice and protection from such a failed and corrupted system .
We expect your immediate
intervention to overturn laws that seriously endanger the investing environment in Greece and that could potentially
threaten the investing environment in Europe, in the near future.
Κind Regards
..............................(συμπληρωνετε τα στοιχεία σας & της εταιρείας
σας)
SOLAR POWER PRODUCER GREECE
--------------------------------------------------------------------------------------------
Directorate General for Energy
DM24 4/138
B-1049 Brussels/Belgium
+32 2 295 38 05+32 2 295 38 05
paula.abreu-marques@ec.europa.eu
Date: .-5-2014
Dear Ms. Gabriella,
- With the above legislation the government proceeds to ALTER ONE WAY sales contracts by a permanent average reduction of 33% for 20 years locked feed in tariff !
- On page 1442, subparagraph IC.2 (ΙΓ.2) specifies details for the inclusion of the producer in the category in Table A for lower price received or not, depending on whether the installation (investment) received state aid from the Development Act .
Commonly this means punishing the investors in the years of the great economic crisis of Greece , without much benefit to the special deficit account, since producers who did not receive state aid will receive lower prices after reductions !
- On page 1443, subparagraph ΙΓ.3 , the legislation requires, that, within two months of the publication of the law, a credit bill must be issued that ranges from 20 to 37.5 % of the producers' total production rectroactively for 2013!
- Subparagraph IΓ.6, page 1453, provides the possibility of integration into the grid of new Recyclable Energy Sources units of 200MW/year until 2020 !
In order to create new deficits to the special account and later bring the Environment and Energy Ministry - after 1 or 2 years to cut again the prices, the producers, are given by the current law?
- Subparagraph ΙΓ.4 “It is supposed to offer incentive" to extend our sales contracts for a further period of 7 years , but with further reduction to the price 90 EURO / MWH!!!! ( average price was 350 Euro / MWH, before the new law).
It is clear that these developments would have been avoided if the Ministry of Environment & Energy and the Energy Regulatory Authority had taken care to remove, known and accepted distortions, that have been legislated into the Greek Energy Market, and which absorb large amounts of funds or reduce influx of funds to the special account of Renewable energy, creating, this way, lasting deficits, just for the sake of profitability of certain corporate groups operating in the energy market , burdening, that way, citizens - consumers and small producers of electricity from photovoltaics, mainly and other renewable energy sources.
After these developments, I come to the following conclusions:
- The Greek Finance Ministry of Energy and Environment have misinformed the Energy Committee , hiding knowingly, from you, the real reasons that lead to the creation of deficits to the special account, while the same account is used to lavishly invest in producers of electricity from fossil fuels mainly natural gas, which has, even, been categorized, in Greece, as a renewable energy source ! (Law 4001/2011 )
- Greece ceased to respect and implement the constitution and therefore is not a democratic country anymore.
(The legislation drafting scientific committee of the Greek parliament ruled on the unconstitutionality, the incompatibility of the unilateral intervention in existing contracts and the opposition of the provisions in the first article First Protocol to the European Convention of Human Rights)
- Greece does not recognize the legal binding force of a business agreement between legitimate businesses and the state ( basic principle of the economic system that is applied in the European Union ) .
- Greece does not respect the recent public directives of the European Energy Commission , to honor the locked feed in tariffs for the already operating solar power plants, avoiding any illegal retroactive interferences.
- Energy Commission is in full " relaxation " of the practices of the Greek Ministry of Finance and Environment - Energy , allowing indirectly, Greece to proceed with these decisions, after a meeting with your organization.
- If this absurd legislation doesn't get retracted , thousands of people will be forced into bankruptcy, due to the above decisions, of Greece / Commission that indirectly " nationalizes " legally, companies belonging to Europe and therefore forces them towards a total economic loss, which as a result may not allow them to support their commitments to the banks, taxes, investment maintenance, family, kids etc !
We are forced to turn to the European court for justice and protection from such a failed and corrupted system .
We expect your immediate intervention to overturn laws that seriously endanger the investing environment in Greece and that could potentially threaten the investing environment in Europe, in the near future.
..............................(συμπληρωνετε τα στοιχεία σας & της εταιρείας σας)
I am glad that after a few months after I published this idea and details of the contact members OF commission and my direct communication with ,someone else also proceeded with the official complaint to the EU COMMISSION.
ΑπάντησηΔιαγραφήLets ALL the producers complete and sent this to the Commission ,I believe this will be the ONLY way to get faster results in GREECE!
Θα συμφωνησω απολυτα με τους συναδελφους. Πρεπει με καθε προσφορο μεσο να ασκηθει πιεση στους ευρωπαικους φορεις οχι μονο στην επιτροπη ενεργειας αλλα και στην επιτροπη ανταγωνισμου. Υπαρχουν στοιχεια που δειχνουν πως "εξυπηρετουν" οι διοικουντες το δημοσιο συμφερον.
ΑπάντησηΔιαγραφή