Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές,
Την 30η Μαρτίου 2014 ψηφίσατε τον νόμο που μεταξύ άλλων αποτελεί την ταφόπλακα των Ελληνικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Έναν νόμο που επιβεβαιώνει τη δυσπιστία των υγιών, ξένων και ελληνικών επιχειρηματικών κεφαλαίων για επενδύσεις σε ελληνικό έδαφος.
Έναν νόμο που, όπως η Ομοσπονδία χαρακτήρισε στα πλαίσια της διαβούλευσής του, αποτελεί έκφραση του αυταρχισμού, της ανομίας, του εκβιασμού και του πολιτικού αμοραλισμού. Έναν νόμο που εισήγαγε απροκάλυπτα πλέον τις έννοιες της μονομερούς τροποποίησης ιδιωτικών
συμβατικών σχέσεων κατά παράβαση των νόμων, του Συντάγματος, των σε Ευρωπαϊκό επίπεδο κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων της ελευθερίας και της ιδιοκτησίας και της διεθνούς επιχειρηματικής πρακτικής και ηθικής.
Έναν νόμο που κατά την «ανοικτή δημόσια διαβούλευση» προκάλεσε νέο ρεκόρ προτάσεων, στις οποίες κυριαρχούσαν φωνές πικραμένων, προδομένων και απηυδισμένων από την πολιτική χυδαιότητα Ελλήνων και οι οποίες στο σύνολό τους αγνοήθηκαν από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, απαξιώνοντας πλήρως έναν ακόμα δημοκρατικό θεσμό και αποδεικνύοντας ότι διενεργήθηκε απλά «για τα μάτια του κόσμου».
Ένα μήνα μετά τις διαπιστώσεις μας, εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε από πού αντλεί ο υφυπουργός κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου αυτή τη δύναμη, ώστε να φέρεται τόσο αυταρχικά και να τολμά να τροποποιεί μονομερώς δεκάδες χιλιάδων συμβάσεων, αντί να καταλήξει σε μία κοινά αποδεκτή λύση μέσω διαβούλευσης με τους πραγματικούς εκπροσώπους του κλάδου.
Επιπλέον, αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο η πολιτεία δεν εφάρμοσε παρόμοια πρακτική αθέτησης συμβάσεων σε δεκάδες περιπτώσεις πραγματικού εθνικού συμφέροντος, όπως η πρόσφατη περίπτωση της αύξησης των διοδίων στις εθνικές οδούς, όπου τηρήθηκαν συμβάσεις προ επταετίας, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις ήσσονος σημασίας, όπως αυτή της κατάπτωσης κρατικών εγγυήσεων δανείων του Μεγάρου Μουσικής;
Για ποιο λόγο το κράτος επέλεξε να χτυπήσει βίαια μόνο τον κλάδο των φωτοβολταϊκών, που αποτελείται κυρίως από μικρομεσαίους επιχειρηματίες δηλαδή την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας; Επιχειρηματίες που επένδυσαν τα χρήματά τους εν μέσω κρίσης και διαφαινόμενης εξόδου από την ευρωζώνη; Επιχειρηματίες που επέλεξαν να εμπιστευτούν το ελληνικό κράτος και να μην αποταμιεύσουν στο εξωτερικό, μοχλεύοντας την οικονομία και δημιουργώντας φορολογητέα ύλη για τα επόμενα 20 χρόνια; Επιχειρηματίες που αποτελούν εξαιρετική περίπτωση διαφάνειας στις φορολογικές τους υποχρεώσεις, λόγω της πιστοποιημένης και ελεγχόμενης τιμολόγησης της παραγωγής τους; Επιχειρηματίες που ποτέ δεν έτυχαν χαριστικών ρυθμίσεων και απειλούνται καθημερινά με ποινικές κυρώσεις για χρέη προς το δημόσιο, την ώρα που βλέπουν να διαγράφονται στα μεγάλα συμφέροντα οφειλές δις ευρώ;
ΝΑΙ αξιότιμοι κύριοι βουλευτές, το κράτος – τέρας της ανομίας και του παρεμβατισμού, επέλεξε να χτυπήσει βίαια μόνο τους μικρομεσαίους αυτούς επιχειρηματίες για τους οποίους ποτέ δεν έθεσε περιορισμό στις ζημιές και ποτέ δεν τους χάρισε ούτε ευρώ από τα χρέη τους, ερχόμενο εκ των υστέρων να περιορίσει τα έσοδα, δημεύοντας την περιουσία όπου επένδυσαν κόπους ζωής.
Το κράτος – τέρας κατάφερε το παγκοσμίως πρωτόγνωρο, να βγάλει στους δρόμους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, να τους αναγκάσει να κλείσουν την Λεωφόρο Μεσογείων και την είσοδο του ΥΠΕΚΑ απαιτώντας διάλογο με τον υφυπουργό και ως απάντηση να μην εμφανιστεί καν, να τους αντιμετωπίσει με δυνάμεις ΜΑΤ και χημικά και εντέλει να φιμώσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ώστε η είδηση να μην φτάσει στους τυχόν ανυποψίαστους και ελλιπώς ενημερωμένους συναδέλφους τους.
Όμως, η Ομοσπονδία τον τελευταίο μήνα δεν έχει αρκεστεί στη μεμψιμοιρία και στην καταγραφή των απωλειών από τις καταστροφικές επιπτώσεις του εν λόγω νόμου. Μελέτησε στο σύνολό τους τις δίκαιες τοποθετήσεις των πολιτών στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης. Διαβουλεύτηκε με τους πρωτοβάθμιους συλλόγους (ΣΠΗΕΦ) και επιβεβαίωσε τις νέες απαράδεκτες ανισότητες που εισάγει ο παραμετροποιημένος πίνακας τιμών. Αντιμετώπισε προσεκτικά αυτό το παγκόσμιο μνημείο νομοθετικής αντισυνταγματικότητας εν καιρώ ειρήνης και ανέλυσε όλα τα σκοτεινά σημεία, αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις του ΥΠΕΚΑ πίσω από τον δήθεν κατεπείγοντα χαρακτήρα που επικαλέστηκε.
Με αυτό το νόμο σας εξαπάτησε για τρίτη –και ελπίζουμε φαρμακερή– φορά αξιότιμοι κύριοι βουλευτές η ηγεσία του Υπουργείου και ειδικότερα ο κος υφυπουργός Ασημάκης Παπαγεωργίου,αυτή τη φορά με την αμέριστη συμπαράσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και κάποιων ετερόκλητων που εμφανίζονται ως επίσημοι εκπρόσωποι του κλάδου μας.
Εξαπάτηση 1η : Το πρόσχημα του «προαπαιτούμενου» και της «μνημονιακής υποχρέωσης»
Το «κατ’ επείγον» αυτού του νομοθετήματος αποτέλεσε πρόσχημα για την εισαγωγή των διατάξεων προς εκβιαστική ψήφιση σε ένα άρθρο, καθώς ένα τέτοιο έκτρωμα δεν θα γινόταν ποτέ δεκτό από εσάς στα πλαίσια μιας υγειούς διαβούλευσης και μιας δημοκρατικής ψηφοφορίας.
Ας συνοψίσουμε λοιπόν ποια είναι τα πραγματικά απαιτούμενα για να λυθεί το πρόβλημα του ειδικού λογαριασμού, όπως αναφέρεται στο άρθρο 6 του μνημονίου:
- Αναπροσαρμογή των ταριφών των έργων ΑΠΕ, με την συναίνεση των παραγωγών.
- Αναπροσαρμογή των ταριφών των ΦΒ στις στέγες, με την συναίνεση των παραγωγών.
- Άρση των στρεβλώσεων της αγοράς.
- Αύξηση του τέλους λιγνίτη και καθιέρωση τέλους υδάτων.
- Αναστολή των σε εκκρεμότητα αδειών.
Επιπλέον, ο μονομερής χαρακτήρας του νόμου αντιτίθεται πλήρως στις προσταγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πολλαπλώς και με έμφαση έχει εκφράσει την αντίθεσή της σε κρατικές παρεμβάσεις αναδρομικού χαρακτήρα καθώς δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, δημιουργούν μεγαλύτερη ανασφάλεια στους επενδυτές, θέτουν υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των εκάστοτε κυβερνήσεων στο παρόν αλλά και στο μέλλον, και κυρίως, πλήττουν το κύρος της Ευρώπης.
Εξαπάτηση 2η : Το ψευδεπίγραφο του τίτλου και η παραπλανητική εισηγητική έκθεση
Το σχέδιο νόμου όπως υποβλήθηκε και ψηφίσθηκε έφερε τον ψευδεπίγραφο τίτλο «εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του Ν.2773/1999», και που σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ΥΠΕΚΑ, στην ανάγνωση της οποίας φαίνεται κύριοι βουλευτές ότι στηριχθήκατε για την ψήφο σας, «αποτελείται από τρεις βασικούς άξονες: α) προσαρμογή τιμών ώστε να συγκλίνουν, κατά το δυνατό, τα οφέλη από τον μηχανισμό στήριξης στα ίδια περίπου επίπεδα για όλες τις κατηγορίες παραγωγών, δηλαδή προσαρμογή που να στοχεύει, κατά το δυνατόν, στις ίδιες αποδόσεις μεταξύ των επενδύσεων, β) προστασία των επενδυτών λαμβάνοντας υπόψη και τις συμβάσεις χρηματοδότησης και γ) νέες τιμές αποζημίωσης των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, συμβατές με τις ανάγκες του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας, που συμβάλλουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους εξασφαλίζοντας συγχρόνως εύλογες αποδόσεις.»
Κατά παράβαση του άξονα (α) ο νόμος εισάγει έναν εντελώς νέο τρόπο τιμολόγησης για υφιστάμενες μονάδες ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, χωρίς να συνοδεύεται από γνωμοδότηση της ΡΑΕ για τους νέους δείκτες βιωσιμότητας των μονάδων αυτών και σύγκρισή τους με τον υπό αντικατάσταση μηχανισμό. Συνεπώς ο «άξονας» σύγκλισης του οφέλους από το μηχανισμό μεταξύ των τεχνολογιών ΑΠΕ που επικαλείται η αιτιολογική έκθεση δεν τεκμηριώνεται. Αντίθετα, διαθέτουμε και παραθέτουμε αποδείξεις επί του εναντίου, δηλαδή ότι ειδικά για τα Φ/Β οι τιμές έχουν καταρτισθεί στην τύχη, με βάση πολιτικές πιέσεις που δέχθηκε από συγκεκριμένα συμφέροντα η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, και ουδόλως επιτυγχάνουν την πραγματική σύγκλιση των αποδόσεων των επενδύσεων, απεναντίας σε πολλές περιπτώσεις εισάγουν μεγαλύτερες αδικίες σε σχέση με την οριζόντια εισφορά του Ν.4093/2012.
Κατά παράβαση του άξονα (β)δεν προβλέπεται καμία ρύθμιση για τα «κόκκινα» δάνεια, καμία συμμετοχή των τραπεζών στη μείωση των εγγυημένων τιμών μέσω αναπροσαρμογής των επιτοκίων και γενικότερα, ο «παράγων δανεισμός» δεν λαμβάνεται πουθενά υπόψη. Ο δείκτης με τον οποίο γίνεται η παραμετροποίηση στις τιμές είναι το Project IRR (απόδοση συνολικών και όχι ιδίων κεφαλαίων), που εκ φύσεως δεν λαμβάνει υπόψη κανένα κριτήριο δανεισμού (τόκους, χρεολύσια, μισθώματα, φοροελάφρυνση), αντίθετα από τα όσα αναγράφονται στην σελ.102 της εισαγωγικής έκθεσης. Συνεπώς ο «άξονας» προστασίας των επενδυτών λαμβάνοντας υπόψη τις συμβάσεις χρηματοδότησης δεν τεκμηριώνεται.
Κατά παράβαση του άξονα (γ) εισάγεται μια ακόμα σκανδαλώδης και άκρως προκλητική εξαίρεση για τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις ΣΗΘΥΑ από τις διατάξεις της υποπαραγράφου ΙΓ.1. Έτσι, την ώρα που οι παραγωγοί ΑΠΕ περικόπτονται έως και 53%, για τις μονάδες ΣΗΘΥΑ εφαρμόζεται νέος πίνακας τιμών, με διαφορετικό μηχανισμό υπολογισμού από τον προηγούμενο, χωρίς να συνοδεύεται από μελέτη βιωσιμότητας και κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται ο νέος μηχανισμός να οδηγεί σε αποζημιώσεις εν δυνάμει μεγαλύτερες από τις προϋφιστάμενες. Συνεπώς, ο άξονας «μείωσης του ενεργειακού κόστους» δεν τεκμηριώνεται και ο τίτλος «εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού» αποδεικνύεται ψευδεπίγραφος στο σύνολό του.
Εξαπάτηση 3η : Το πρόσχημα της συνταγματικότητας που προσδίδει η «Προστασία του Εθνικού Συμφέροντος» σύμφωνα με την γνωμοδότηση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής.
Η ενοχοποίηση της δημόσιας επιχορήγησης που επιχειρεί η υποπαράγραφος ΙΓ.2 θίγει το δημόσιο συμφέρον, περισσότερο από ό,τι το ωφελεί:
- Στερεί την ελληνική οικονομία από οποιαδήποτε μακροπρόθεσμα και πολλαπλασιαστικά οφέλη που αναμένονται από τη μόχλευση των χρημάτων των ενισχύσεων που όταν εκταμιευθούν θα επιστρέψουν άμεσα στην αγορά, αντί να πιστωθούν μακροπρόθεσμα προς όφελος ενός ειδικού λογαριασμού. Ταυτόχρονα, κινδυνεύει η Ελληνική Πολιτεία να υποστεί κυρώσεις για την πρωτοφανή «ποινικοποίηση» της δημόσιας επιχορήγησης.
- Λόγω των δυσμενών μειώσεων (έως και υποδιπλασιασμός της ταρίφας) που θα υποστούν τα Φ/Β με επιδότηση με την εφαρμογή του μέτρου, πολλοί επιχειρηματίες θα επιλέξουν να μην εκταμιεύσουν τις ενισχύσεις που δικαιούνται, με αποτέλεσμα να χαθούν Ευρωπαϊκά κονδύλια πουθα βελτίωναν τη ρευστότητα των επιχειρήσεών τους και συνεπώς θα αποτελούσαν ώθηση της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας.
- Επιπλέον, επανερχόμενοι στην ασυμβατότητα με τις προσταγές του μνημονίου, επειδή δεν προβλέπεται ολοκλήρωση των εκταμιεύσεων του αναπτυξιακού νόμου εντός του 2014 (σήμερα μόλις ένα στα 4 έργα έχει εκταμιεύσει), το μέτρο θα αποσταθεροποιήσει εκ νέου τον ειδικό λογαριασμό, αφού οι προβλεπόμενες πληρωμές προς αυτή την κατηγορία των επενδυτών θα αυξηθούν σε σχέση με τις σχεδιαζόμενες, σαν αποτέλεσμα της οικειοθελούς απόρριψης των ενισχύσεων. Έτσι, τα αποτελέσματα του μέτρου δεν θα συνεισφέρουν τα αναμενόμενα στην απόσβεση του ελλείμματος έως 31.1.2014.
- Ο νόμος εσκεμμένα αφήνει «ορθάνοιχτα παράθυρα» με τα οποία καθίσταται εφικτή η είσοδοςμεγάλων υφιστάμενων ρυπογόνων συμβατικών μονάδων φυσικού αερίου που εποφθαλμιούν την σιγουριά και ασφάλεια των εγγυημένων τιμών και το σίγουρο ετήσιο τζίρο των 2 δις ευρώ του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ. Η είσοδος των συμφερόντων αυτών στον μηχανισμό εγγυημένων τιμών μέσω της μεθύστερης τιτλοδότησής τους ως ΣΗΘΥΑ, αφενός αποτελεί μεθοδευμένη καταδολίευση των εταιρικών πιστωτών του ΛΑΓΗΕ (κυρίως των Φ/Β)μέσω δημιουργίας νέων τεχνητών ελλειμμάτων και συνεπακόλουθου νέου «κουρέματος», αφετέρου θίγει υπέρμετρα το δημόσιο συμφέρον. Με λίγα λόγια, οικοδομεί μια «νέα πραγματικότητα» που είναι το νέο ιδιωτικό ενεργειακό μονοπώλιο του 2015, όπου οι μονάδες αερίου θα βρίσκονται εκτός του μειοδοτικού μηχανισμού, θα απολαμβάνουν τις τυχόν αναδρομικές εκπτώσεις στην προμήθεια φυσικού αερίου, θα ρυθμίζουν αποκλειστικά μόνες τους το ΕΤΜΕΑΡ και θα δημιουργούν ολοένα και αυξανόμενες ζημιές στην ΔΕΗ Α.Ε.
- Επιπλέον, η ένταξη συγκεκριμένων υφιστάμενων σταθμών ΣΗΘΥΑ στο καθεστώς ευνοϊκότερης τιμολόγησης των νεοεισερχόμενων (προς κατασκευή) μονάδων θίγει το δημόσιο συμφέρον διότι επιβαρύνει επιπρόσθετα τον ειδικό λογαριασμό και συνεπώς το ΕΤΜΕΑΡ χωρίς να προσφέρει τα ανταποδοτικά οφέλη για την οικονομία από τη δημιουργία μιας τέτοιας μονάδας (νέα κατασκευαστική δραστηριότητα, νέες θέσεις εργασίας κτλ.).
- Ο νόμος καταργεί χωρίς λόγο την απόφαση αναστολής νέων αδειών Φ/Β χωρίς πρώτα να αλλάζει τους εθνικούς στόχους (που έχουν υπερκαλυφθεί ακόμα και για το 2020), αλλά και χωρίς να έχουν ρυθμιστεί οι όροι ένταξης της υπερβάλλουσας ισχύος στο σύστημα, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για 1.500 επιπλέον MW έως το 2020.
- Ο νόμος άνευ λόγου και αιτίας χαρίζει 10% παραπάνω ταρίφα σε περίπτωση μεταφοράς της θέσης εγκατάστασης του έργου λόγω χωροταξικών ή άλλων περιορισμών, ζήτημα που είχε ήδη αντιμετωπισθεί αζημίως από τον πρόσφατο νόμο 4203/2013.
- Ειδικά, η φωτογραφική διαφοροποίηση του λεκτικού για τα έργα fast track, προκαλεί βάσιμες υποψίες ότι το ΥΠΕΚΑ επιχειρεί μια νέα χαριστική ρύθμιση για την υπεραποζημίωση των εν λόγω έργων, πολύ πάνω από την τρέχουσα τιμή των 95€/MWh, σε συνέχεια της αποτυχημένης περσυνής προσπάθειας. Όμως, αυτή τη φορά έχει το δικαίωμα να το πράξει και με υπουργική απόφαση, την οποία σύντομα θα εμφανίσει ο κ. Παπαγεωργίου, απουσία φυσικά αιτιολογικής έκθεσης της ΡΑΕ με τεκμηρίωση βιωσιμότητας. Έτσι, με τη ρύθμιση αυτή θίγεται για μία ακόμα φορά το δημόσιο συμφέρον προς όφελος τριών συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων.
Η συνταγματικότητα του νόμου που προβαίνει σε αναδρομική περικοπή εγγυημένων τιμών πλέον θα κριθεί στα Δικαστήρια, όπου έχουν προσφύγει ήδη εκατοντάδες παραγωγοί.
Με σκοπό να προστατευθούν από τον αφανισμό χιλιάδες παραγωγοί μέχρι να αποφανθούν τα δικαστήρια αλλά ταυτόχρονα σεβόμενη την κυβερνητική δέσμευση για μετατροπή του ειδικού λογαριασμού σε πλεονασματικό από 1.1.2015,η Ομοσπονδία θεωρεί ότι πρέπει άμεσα να γίνουν νομοτεχνικές αλλαγές στο νόμο 4254/2014. Αλλαγές οι οποίες να είναι δίκαιες για τον κλάδο των ΑΠΕ και επωφελείς για την κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον.
Με τι αλλαγές θα πρέπει να επιτυγχάνονται οι ακόλουθοι στόχοι:
- Να θεσπιστεί μέγιστη περικοπή σε ποσοστό (%) επί των συμβατικών τιμών, προκειμένου να διασφαλισθούν ευαίσθητες ομάδες παραγωγών που επένδυσαν με δυσμενείς όρους, βασιζόμενοι στη φερεγγυότητα του κράτους. Το τυχόν νέο έλλειμμα που θα προκύψει από η ρύθμιση αυτή να καλυφθεί από την εξοικονόμηση που θα επιφέρει η οριστική άρση των στρεβλώσεων της αγοράς, όπως πολλαπλώς έχουν υποδειχθεί από φορείς του κλάδου (αποφευγόμενο κόστος από τη λειτουργία Φ/Β, εισαγωγή της μεγάλης ΣΗΘΥΑ στο μηχανισμό εγγυημένων τιμών, ΑΔΙ, κλπ.).
- Να διορθωθούν οι απίθανες στρεβλώσεις και τα πρωτοφανή γραφειοκρατικά κωλύματα που εισάγει η κατηγοριοποίηση των έργων σε ομάδες «με» ή «χωρίς» επιδότηση παράλληλα με το επιχειρούμενο ηλεκτρονικό φακέλωμα των ευαίσθητων εταιρικών πληροφοριών.
- Να διορθωθούν οι ακατανόητες αδικίες που συντελέστηκαν σε βάρος συγκεκριμένων ομάδων Φ/Β παραγωγών όπως οι σταθμοί 100 – 150 kW αλλά και οι σταθμοί στα ΜΔΝ, όπως εν προκειμένω αποδεικνύονται αναλυτικά και από δημοσιευμένη μελέτη των τοπικών συλλόγων.
- Να δοθεί μια πραγματική παράταση στις συμβάσεις μεταβλητής διάρκειας έως και 7 έτη, προκειμένου να ανακτηθούν πλήρως τα χρήματα που εισέφεραν στο παρελθόν και θα εισφέρουν εφεξής οι παραγωγοί για το κάλυμμα του ελλείμματος και να απαλειφεί η ληστρική ψευδοπαράταση που μετά βίας καλύπτει τα μελλοντικά κόστη των τότε γηρασμένων μονάδων και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη μαζική απόσυρσή τους.
- Να κλείσει κάθε παράθυρο που φωτογραφικά άνοιξε σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, αποτρέποντας μια νέα άδικη ολίσθηση του ειδικού λογαριασμού που θα χρεωθεί πάλι στις ΑΠΕ.
- Να προχωρήσει άμεσα ο συμψηφισμός των βεβαιωμένων οφειλών των παραγωγών στο κράτος από ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος με τις απαιτήσεις των παραγωγών κατά των διαχειριστών (ΛΑΓΗΕ – ΔΕΔΔΗΕ).
- Να επανέλθουν οι υγιείς διατάξεις που προβλέπουν ετήσια αναπροσαρμογή των τιμών πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό (%) επί του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
- Να επιβληθεί επιπρόσθετο πιστωτικό τιμολόγιο για τη μεγάλη ΣΗΘΥΑ σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο με αυτό των Φ/Β του 2013 (37,5%).
- Να υποχρεωθούν άμεσα οι τράπεζες (α) σε ουσιαστικές μειώσεις επιτοκίων, τουλάχιστον ανάλογες με το μεσοσταθμικό ποσοστό μείωσης των εγγυημένων τιμών και (β) στην παράταση διάρκειας αποπληρωμής κατά τουλάχιστον τρία (3) έτη,εφόσον οι δανειολήπτες το επιθυμούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιασε , πες τη γνωμη σου, τι περιμενεις;;
Ισως ολοι μαθουμε κατι ...
Οποια σχόλια ειναι υβριστικά θα κοβονται, όπως επίσης οσα σχόλια δεν συμβάλουν στην συζήτηση και ενημέρωση. Ευχαριστώ